.Групата А1 се е поставила за цел до 2023 г. нейният бизнес в телекомуникациите да отделя нулеви въглеродни емисии. Това стана ясно на време на първото по рода си събитие A1 Digital Life Summit, провело се преди дни във Виена. „Трафикът в нашите мрежи се е увеличил с близо 30%, докато консумацията на енергия е нараснала само с 5%. Карбоновият отпечатък от нашата дейност е намален с 20% само през миналата година“, заяви Томас Арнолднер - главен изпълнителен директор на "А1 Груп".
Според него това е и пример за устойчив бизнес и визията за ESG корпоративна култура. В основата на ESG стои промяната на света и бизнеса, която трябва да постига устойчиви резултати в полза на околната среда и обществото, посочи Арнолднер. „Климатичните промени могат да бъдат преодолени само чрез последователно използване на всички цифрови инструменти, с които разполагаме. За да направим това, трябва да насърчаваме дигитализацията въз основа на отлична инфраструктура и изграждане на необходимите дигитални умения", посочи на А1 Груп.
"Цифровизацията може да намали въглеродните емисии с 20% и ние сме готови за допълнително внедряване на базирани на свързаност решения за околната среда. За да се постигне устойчивост обаче, най-големите генератори на трафик трябва дават справедлив принос за значителните разходи, които правим за поддържане иза развитие на мрежите", посочи Арнолднер. Той даде пример, че А1 Груп инвестира в това всяка година около 700 млн. евро.
На A1 Digital Life Summit специален гост бе Ерин Брокович - екоактивистката, по чийто действителен случай е създаден едноименният филм с Джулия Робъртс в главната роля. Брокович заяви, че дигитализацията дава възможност за свързване на хората един с друг и по този начин се постига голям ефект и възможност за натиск за опазване на природата. Действайте и се доверявайте на инстинктите си, посочи Брокович.
Освен чрез подкрепа за внедряване на дигитализацията е нашето ежедневие, в България А1 помага за опазването на околната среда и чрез работата на собствения си център за рециклиране на крайни клиентски устройства. Той е единствен по рода си в телекомуникационния сектор у нас и най-големия подобен в A1 Груп. В центъра втори живот се дава годишно на над 160 000 устройства, които след обработка от експертите там се преизползват отново и така вложените материали в тях изпълняват своята първоначална цел максимално дълго време, с което се намалява глобалното замърсяване с електронни отпадъци.
Обработваните устройствата за телевизия и интернет се базират на най-различни технологии и пристигат основно от А1 България, А1 Австрия и А1 Хърватия.
А1 България сключи и дългосрочен договор за доставка на възобновяема енергия (PPA). Той е за срок от 10 години и гарантира доставката на 20 000 магаватчаса чиста енергия всяка година, която ще бъде генерирана от фотоволтаичен парк в Южна България. Това е първата по рода си сделка за нашия пазар и с нея А1 доказва още един път ангажимента си към опазване на околната среда чрез използване на енергия от Слънцето и с това помага за постигането на устойчивите цели на А1 Group на локално ниво.