Комбинирано задвижване от турбомотор и електродвигател на задната ос, пренесено изцяло от болидите от Формула 1 ще предлага новият върхов спортист на "Мерцедес" - AMG C 63 S E PERFORMANCE.
Спортният автомобил бе представен тази есен, а реално ще е в продажба от началото на 2023 г.
2-литровият бензинов турбомотор задвижва предната ос, а комбинацията с електромотор на задната дава комбинирана мощност от 680 конски сили. И то при разход от 6,9 литра на 100 километра според данните на производителя. Основното задвижване идва от надлъжно монтирания бензинов мотор, а двустепенният електрически генератор на задната ос подпомага движението и освобождава върхова мощност. Допълнително турбото на бензиновия двигател е с електрически подпомогнато развъртане и освобождаване на газовете, за да се избегне т.нар. турбо дупка. А максималният въртящ момент достига 1020 нютонметра.
Моделът се определя като повратна точка в цялата 55-годишна история на спортните модификации AMG на "Мерцедес".
Електрическият двигател се захранва от 400-волтови батерии, които са собствена разработка на производителя от Алтербах и се монтират ексклузивно на AMG моделите. Те могат да осигурят и автономен електрически пробег от 13 километра.
Новото AMG C-63 излиза едновременно като седан и комби и всички автомобили ще са с обновено задвижване 4MATIC+ с възможност за настройки за дрифтиране.
Новото AMG C-63 се различава стабилно от обикновената C-класа на "Мерцедес" дори като размери. Предницата е удължена с 50 милиметра, за да могат да се поставят по-големите предни спойлери. Ширината на автомобила също е увеличена със 76 милиметра, за да се увеличи пътната следа.
За първи път "Мерцедес" маха и трилъчевата звезда от предния капак на AMG модел. Тя ще е заменена с кръгла емблема AMG.
AMG C-63 ще е с базови 19-инчови алуминиеви джанти или опционални 20-инчови.