BMW представи модернизираните кросоувъри от премиум сегмента X5 и X6.  И за двата модела ще се предлагат по един осемцилиндров и един шестцилиндров бензинов двигател, както и редови шестцилиндров дизелов мотор от най-ново поколение. Всички агрегати вече са комбинирани с нова осемстепенна трансмисия Steptronic Sport вкл. лостчета за превключване на волана.

Мощността достига до пътя с помощта на интелигентната система за задвижване на четирите колела BMW xDrive. Всички задвижвания вече са оборудвани с 48-волтова технология Mild-Hybrid. Последователната електрификация се осигурява от интегриран в трансмисията електромотор. Той осигурява допълнителна мощност до 12 к.с., както и въртящ момент от 200 Нм. Така електромоторът подпомага двигателя с вътрешно горене за по-нежно и по-динамично шофиране.

Изцяло е обновена и задвижващата система на Plug-in хибридния вариант на BMW X5 xDrive50e. Редовият шестцилиндров бензинов двигател от най-ново поколение и новото електрическо задвижване генерират повишена със 96 к.с. до 490 к.с. (с временен Boost) системна мощност и въртящ момент от 700 Нм (плюс 100 Нм). Мощността на бензиновия двигател е повишена до 313 к.с. или с 27 к.с. спрямо двигателя на предишния модел. Компактният, интегриран в осемстепенната трансмисия Steptronic Sport електромотор развива мощност от 197 к.с. (плюс 84 к.с.). Иновативният понижаващ редуктор, който ефективно повишава входящият в трансмисията въртящ момент до 450 Нм, помага за спонтанното разгръщане на мощността. BMW X5 xDrive50e ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,8 сек.

Използваемата енергия на високоволтовата батерия, разположена в дъното на автомобила, е увеличена с близо 25% спрямо предшественика до 25,7 кВт. Combined Charging Unit позволява зареждане с променлив ток с увеличена два пъти максимална мощност от 7,4 кВт. Електрическият пробег на новото BMW X5 xDrive50e е от 94 до 110 километра според стандарта WLTP.

Спортният темперамент на двата модела се осигурява от нов 4,4-литров V8 бензинов двигател, вариант на агрегатите на High Performance моделите на BMW M. Технологията M TwinPower Turbo и разположеният между двата реда цилиндри изпускателен колектор осигуряват вълнуващо уверени характеристики на двигателя с мощност 530 к.с. и максимален въртящ момент от 750 Нм. Най-новият вариант на осемцилиндровия двигател ускорява новото BMW X5 M60i xDrive и новото BMW X6 M60i xDrive за 4,3 секунди от 0 до 100 км/ч.

Комфортът и сигурността на BMW X5 и BMW X6 могат допълнително да бъдат повишени със значително разширения брой от системи за автоматизирано шофиране и паркиране. Сред новостите е разширяването на функционалността на серийното предупреждение за удар отпред, което вече при завиване понижава опасността при сблъсък както с велосипедисти и пешеходци, така и с движещи се в противоположната посока автомобили. Като опция вече се предлагат и автоматичният Speed Limit Assist, Предупреждението при слизане, активното навигационно водене, контролът по маршрута, разпознаването на пешеходци (в зависимост от пазара), асистентите за аварийно спиране, за смяна на лентата и за включване в движението. Серийният асистент за паркиране освен камерата за обратно виждане и асистента за движение на заден ход вече включва и контрол при потегляне и асистент за ремарке. Новият опционален асистент за паркиране Professional позволява управлението на автоматизирани маневри при паркиране, както и цялостни маневри с дължина до 200 метра извън автомобила чрез My BMW App с Apple iPhone.

С BMW iDrive от най-ново поколение на база на BMW Operating System 8 в BMW X5 и BMW X6 освен BMW Curved Display навлизат и нови дигитални услуги. Серийният BMW Live Cockpit Plus включва и cloud-базираната навигационна система BMW Maps. С опционалният BMW Live Cockpit Professional на разположение е и BMW Head-Up дисплей и Augmented View изображение. При спрял автомобил водачът и пътникът до него могат да следят стрийминг съдържания от YouTube и футболни мачове от Бундеслигата на контролния дисплей.