С 8 процента е скочил делът на шофьорите в страната, които залагат на класическото задвижване
Бензиновите коли отново стават все по-популярни сред шофьорите в Германия, показва тазгодишното автомобилно проучване на търговската банка Targobank. 30 на сто от анкетираните биха дали предимство на бензиновия двигател при следваща покупка на нов автомобил. През миналата година делът на хората, които биха предпочели бензина, е бил едва 22 процента. Също така 65 процента от германците (плюс 5%) отхвърлят забраната на двигателите с вътрешно горене в ЕС от 2035 г.
“Решения като забраната за двигатели с вътрешно горене
са не само проблем за търговците на дребно, но и за шофьорите
В настоящото проучване ренесансът на бензиновия двигател беше един от най-изненадващите резултати. Възможно е настоящите дискусии за края на двигателите с вътрешно горене, електронните горива и ограниченото наличие на станции за зареждане на електрическите автомобили да са благоприятствали това развитие”, каза Маркус Херинг, ръководител на Targobank Autobank.
При покупката на фирмени автомобили сред бизнес клиентите тази тенденция не се забелязва. “Пропорцията на финансирането на електрически автомобили е постоянна”, подчертава Херинг. Targobank Autobank има за цел да подпомогне прехода към устойчива мобилност и следователно предлага индивидуално финансиране за всеки тип шофиране, както и алтернативни решения за мобилност като абонаменти за автомобили.
Друг любопитен резултат от проучването е, че
интересът към алтернативните задвижващи системи е намалял
значително в сравнение с предходната година. Само малко под 36 процента от анкетираните планират да сменят вида на задвижване, когато купуват кола, което съответства на спад от 7 процента. Хибридните автомобили са по-малко търсени, като техният дял намалява с 4 процента - до 18.
Популярността на изцяло електрическите автомобили (16%) и дизеловите автомобили (10%) също леко е намаляла. Един на всеки петима участници в допитването пък все още не е решил какъв ще е двигателят, ако тръгне да си купува нова кола. Екологичният имидж на електрическите автомобили се руши. Според проучването той се влошава непрекъснато от 2016 г. насам.
Само 39 процента от анкетираните сега смятат електрическите коли за по-екологични от двигателите с вътрешно горене (минус 5%). В сравнение с последното поколение двигатели с вътрешно горене, 66 процента (плюс 5%) са на мнение,
че колите на ток не са по-екологичната алтернатива
57 процента от анкетираните се оплакват от екологичните щети на батериите, а 49 процента (плюс 2%) от техния ограничен експлоатационен живот.
63 процента изтъкват като недостатък недостатъчно развитата мрежа от зарядни станции, а 66 процента (плюс 2%) са недоволни от малкия пробег на електрическите коли. За 64 процента (плюс 4%) цената на автомобилите на ток е твърде висока.
За много от анкетираните хибридните превозни средства предлагат добър компромис между ниско въздействие върху околната среда и пробег. Въпреки това броят на поддръжниците и тук намалява. Само 57 процента (минус 2%) смятат това задвижване за добра алтернатива.
Премахването или намаляването на държавните субсидии за хибриди и електрически автомобили оказва влияние върху покупателното поведение за 10 процента от анкетираните. Поради тази причина те са предпочели класическото задвижване или отлагат покупката на нов автомобил.
Високите цени на горивата
са довели до промяна в стила на шофиране за 63 процента от анкетираните германци
Останалата една трета от водачите заявяват, че не искат или не могат да променят стила си на шофиране.
Електронните горива, които ще продължат да се използват и след 2035 година, са много по-известни, отколкото през 2022 г. 78 процента са запознати с термина (плюс 23%).
Що се отнася до дългогодишната тема в Германия за въвеждане на ограничение на скоростта по магистралите, броят на поддръжниците, както през 2022 г., е 63 процента. 35 процента отхвърлят тази идея. По отношение на развитието на трафика в градските райони 77 процента като цяло
считат за неприемливо централните части на градовете да са без автомобили
или общото ограничение на скоростта да е 30 км/ч. Вместо това предпочитат индивидуални решения в зависимост от местните условия.
79 процента от анкетираните са за въвеждане на безплатен градски транспорт.
31 процента от анкетираните виждат абонаментите за автомобили като възможна алтернатива на закупуването на собствен автомобил.