От 2027 г. всяка батерия за електрически автомобили трябва да има паспорт, настоява ЕС. В Германия сертификатът за текущото състояние на системата за съхранение на енергия трябва да се приложи още през 2026 г.

Най-важният компонент на електрическата кола е задвижващата батерия. Затова вече трябва да има и батериен паспорт, смятат от Брюксел. Това е онлайн сертификат, който удостоверява моментното състояние на батерията на колата. Европейската комисия призовава за такъв задължителен пропуск за батерии от 2027 г.

Причината за въвежданетона паспорта е, че все повече и повече електрически автомобили навлизат на пазара на употребявани возила. Потенциалните купувачи се питат колко добра е батерията.

Германското министерство на икономиката и защитата на климата вече представи т. нар. Battery Passport. Нарича се още State of Health, т.е. това е поредица от информация за батерията в електрическите превозни средства. По този начин потребителите веднага ще видят какви батерии са инсталирани, как са произведени и колко устойчиви са. По-конкретно, това включва отпечатъка на парниковите газове, определяне на състоянието на батерията (особено важно за купувачите на употребявани електромобили) и друга информация (напр. за възстановяване и ремонт).

Паспортът на батерията ще бъде задължителен за всички нови батерии за превозни средства, стационарни системи за съхранение на електроенергия и по-големи индустриални батерии.

В момента батерията представлява около 40% от добавената стойност в електрическите автомобили.

Капацитетът на всяка батерия в електрическити автомобили в Европа трябва да бъде видим в единна база данни, независимо в коя страна са произведени.