Социалната мрежа "ТикТок" (TikTok), собственост на китайската корпорация "БайтДенс" (ByteDance), се стреми да увеличи повече от четири пъти размера на бизнеса си, свързан с електронната търговия в глобален мащаб.
Планира се продажбите на стоки чрез онлайн приложението да достигнат до 20 милиарда долара през тази година, като се залага на бързото им нарастване в региона на Югоизточна Азия, според представители, запознати със ситуацията, цитирани от агенция Блумбърг.
Ако бъде постигнат подобен търговски оборот, то той би бил значително по-голям от 4,4-те милиарда долара, на които възлиза общата стойност на стоките, продадени през миналата година чрез онлайн магазина "ТикТок шоп" (TikTok Shop), съобщават източниците на Блумбърг, пожелали анонимност.
"ТикТок" разчита на пазарите в Югоизточна Азия, сред които е и Индонезия, където т.нар. инфлуенсъри рекламират онлайн различни продукти, от дънки до червила, като ги показват във видеоклипове, излъчвани на живо в социалната мрежа. Потребителите могат да ги купят чрез нея, още докато гледат рекламните клипове.
Управляващите във Вашингтон обмислят да ограничат или изцяло да забранят дейността на "ТикТок" в САЩ. Китайската социална мрежа представлява заплаха за националната сигурност на страната, според американските разузнавателни служби, пише ТАСС и БТА.