Китайският гигант за електрически автомобили BYD се надява да разшири значително пазарния си дял в Германия. „Искаме да имаме около пет до десет процента в електрическия сегмент в средносрочен план“, каза Ларс Паули, ръководител продажби за Германия, като не посочи краен срок за това. В момента той е зает с изграждането на търговските структури. Бизнесът с крайни клиенти работи от началото на годината. Според Федералната служба за автомобилен транспорт до края на май са регистрирани 165 автомобила BYD. Общо от началото на годината в Германия има 1,1 милиона нови коли.
BYD продаде 550 000 електрически коли по целия свят през 2022 г., включително 440 000 в Китай. Това е първият път от 2008 г., когато съперникът на VW измести основната марка от Волфсбург като пазарен лидер в Китай.
Според автомобилните експерти китайските производители са лидери в технологиите за батерии и автономното шофиране. Съществува обаче и скептицизъм относно шансовете на новите конкуренти да се наложат на утвърдени пазари. През 2022 г. пазарният дял на китайските марки като Nio или MG Roewe в Германия е едва 0,9 процента.
В Германия BYD е насочена предимно към чувствителни към цените клиенти, обясни Паули, който ръководи бизнеса във вносителя на BYD Hedin Electric Mobility в Щутгарт. Те искат да предложат "постижимо електрическо превозно средство“ и да бъдат в ценови сегменти, „където другите може да не са активни в средносрочен до дългосрочен план“. Що се отнася до продажбите, ще се разчита основно на местни търговци.