Президентът на Toyota Акио Тойода отново обяви, че електрическите превозни средства не са единственото решение за намаляване на емисиите на въглероден диоксид и намаляване на глобалното затопляне.
Говорейки пред Automotive News Europe, Тойода има интересна гледна точка за това как компанията му планира да премине към по-устойчиво бъдеще, като каза, че има много алтернативи, които да бъдат разгледани.
"Моето виждане за електрическите автомобили е, че те са една от най-важните технологии, които допринасят за намаляване на глобалното затопляне, но не и единственото решение“, смята босът.
Докато други големи производители вече пуснаха широка гама от електрически модели, Toyota предлага само един автомобил само на ток - bZ4X. Японският производител обаче има куп хибридни модели, които помагат за преодоляване на пропастта между изкопаеми горива и електрически автомобили.
Тойода заяви, че все още не всеки има достъп до инфраструктура за зареждане и обясни, че хората, които нямат достъп до тази инфраструктура, ще бъдат засегнати от амбициозния преход към електрически возила.
В допълнение към електрическите автомобили, Toyota се впуска на пазара на коли с горивни клетки (FCEV). Компанията също така защитава технологията, като пуска автомобили, задвижвани с водород, на сцената на моторните спортове, доказвайки, че FCEV са способни на високо ниво на производителност.
Тойода посочи, че най-добрият начин за намаляване на емисиите на въглероден диоксид е да се предложи комбинация от технологии, които не се ограничават до електрически коли. Предлага и синтетичното гориво, въпреки че признана високите разходи за търговската му употреба.
Поради бавното разширяване на електрическите коли, Toyota вече работи върху своята технология за батерии от следващо поколение, която обещава невероятен пробег от над 1500 километра и време за зареждане, което добавя 900 км пробег само за 10 минути.
Компанията планира да пусне тази технология до 2026 г.