Volkswagen представи новия Passat, който е разработен от Skoda. Популярният модел, продаден в повече от 30 милиона бройки от пускането си на пазара преди точно половин век, стъпи в новото си девето поколение.

Сега разработката е поверена на Skoda, а производството на Passat е прехвърлено от Германия в Словакия и ще се сглобява в същия завод на платформата Superb. От сега нататък модела ще е само комби. Седанът Volkswagen Passat официално беше пенсиониран.

С прехода към деветото поколение Volkswagen Passat преминава към модулната платформа MQB Evo, същата, която формира основата на новия Tiguan. Новият Passat е с увеличени размери в сравнение с предшественика си, което позволява по-просторен интериор. Основното увеличение идва в областта на краката на пътниците отзад и багажника - вече е по-голям с 40 литра, до 690 литра, а при сгънати задни седалки - със 140 литра, до 1920 л.

Централното място на предния панел е заето от 15-инчов таблет, но той се предлага само в горните нива на оборудване, докато по-простите версии имат 12,9-инчов екран. Таблото е изцяло цифрово, с три графични стила за избор. Превключването на скоростите пък става с десния лост на волана.

Линията двигатели се състои от три турбодизела с мощност от 122 до 193 конски сили и два двулитрови бензинови агрегата TSI с мощност 204 и 265 коня. Има и мек хибрид с двигател 1,5 и електрическа надстройка (150 к.с.), както и два плъгин хибрида с 1.5-литров бензинов двигател и електрически мотор, който общо развиват 204 или 272 конски сили в зависимост от версията. Plug-in хибридът Passat е оборудван с батерия с капацитет 19,7 киловатчаса, с едно зареждане на която комбито може да измине до 100 километра само на ток.

Моделът ще се продава паралелно с електрическия ID.7, който за разлика от "нормалния" Passat ще се предлага не само като комби, но и като седан.