Toyota измисли как да продължи да се използват спортните автомобили с двигатели с вътрешно горене. За разлика от много други играчи на пазара, Toyota няма да преобразува напълно гамата си от модели на електричество и да се откаже от конвециалните мотори.
Компанията вярва в бъдещето на двигателите с вътрешно горене, но признава, че ще трябва да се съобразява с новите правила и забрани в различните региони. Затова Toyota планира да преобразува двигателите на водородно гориво, обяви мениджърът на Toyota Gazoo Racing Масахито Ватанабе в интервю за Autocar.
На последното изложение в Токио Toyota показа концепцията FT-Se, която предвещава бъдещите електрически спортни автомобили на марката. Въпреки това, Gazoo Racing няма за цел да се превърне в изцяло "батерийно" подразделение. Както и преди, Toyota вярва, че си струва да инвестира в различни задвижвания, включително водород.
Ватанабе подчерта, че компанията има богат опит в разработването на водородни електроцентрали, както електрически, така и такива, базирани на бутални двигатели.
Например през 2021 г. Gazoo Racing смени моторите с турбокомпресор на водород на GR Yaris и GR Corolla. А през 2022 г. Toyota, в сътрудничество с Yamaha, направи водородна версия на атмосферния V8 5.0 на купето Lexus RC F.