Renault Clio продължава да е приятен автомобил с модерни джаджи и технологии

Renault Clio е от моделите, които вече се броят на пръстите на едната ръка, останали на пазара в продължение на десетилетия. Първото поколение на френската кола излезе през вече далечната 1990 г. и от тогава бяха продадени над 16 милиона бройки.

Най-новата модификация освен стандартните бензинови (има и фабрична на газ) и дизелови задвижвания предлага и хибридна. Суперинтересен се оказа предоставеният за тестване вариант с пълен хибрид Renault Clio Tech full hybrid (без възможност за зареждане в контакта), който пък освен всичко друго бе допълнително украсен със спортно ниво на оборудване Esprit Alpine.

Багажникът не е особено голям.
Багажникът не е особено голям.

Мнозина ще попитат защо му е на модел като Renault Clio хибридно задвижване, след като има икономични бензинови и дизелови двигатели, както и версия на пропан-бутан. Ами

за да е още по-еко, да е модерен, да има пробег от около 900 км

и да може да минава при движение в града на ток 80 процента от времето заради уникалната си хибридна система.

А тя се състои от 1,6-литров 4-цилиндров атмосферен бензинов двигател с мощност 94 к.с., електромотор с 49 коня и електрически стартер-генератор, който добавя още 24 к.с. Има и втори електромотор, който само стартира бензиновия двигател при тръгване.

По този начин наистина

времето на работа на двигателя с вътрешно горене се ограничава до минимум

И двата електрически мотора се захранват от батерия с капацитет 1,2 квтч, която се зарежда с енергия от спирането на колата. Това задвижване е свързано с многорежимната трансмисия без съединител, при която електрическият мотор поема функцията на съединителя.

За разпределението на мощността са налични общо 14 различни комбинации, които трябва да допринесат за значително по-ниската консумация на гориво. Хибридната система е много ефективна и това Clio, снабдено с два електромотора, може да се движи на ток през 80% от времето в града, което намалява средния разход на гориво с до 40%.

Най-интересното е, че по време на теста, в по голямата част в градски условия, консумацията на гориво бе почти същата, която е дадена по каталог - 4,3 л бензин на сто!

На централната конзола има бутон EV за шофиране в чисто електрически режим, като

до скорост от 50 км/ч можете да се движите само на ток,

но често това се случва и при скорост до 90 км/ч.

Лостът на автоматичната скоростна кутия има и позиция B, при която след отпускане на педала на газта колата се забавя по-бързо и батерията започва да се зарежда. Ако изберете режима e-SAVE, батерията не се използва и работи само двигателят с вътрешно горене.

Бензиновият двигател, общо взето, се усеща само при каране извън града, когато се ускорява по-бързо, а и скоростите са по-високи.

Това хибридно Clio ускорява от място до 100 км/ч за 9,3 секунди и е способно да достигне максимална скорост от 174 км/ч.

От сензорния екран на мултимедийната система Easy Link настройките на системата Multi-Sense позволяват на водача да избира различни режими на шофиране. Стандартният режим My Sense е най-подходящ за всеки ден. При него тръгването е моментално с голям въртящ момент. Режимът Eco е най-икономичен, Sport предоставя отлична динамика.

Това Renault Clio е уникално и заради материалите, от които е направено. Забравете за кожата - това е веган европейски хибрид. Панелите на вратите и таблото са тапицирани със специално разработена устойчива тъкан, която съдържа до 60% целулозни влакна на биооснова.

Интериорът е луксозен дори и без наличие на кожа.
Интериорът е луксозен дори и без наличие на кожа.

Разстоянието за краката на пътниците отзад не е лошо за такъв клас автомобил.

Разстоянието за краката на пътниците отзад не е лошо за такъв клас автомобил.

Седалките са спортни, но не им пречи да са  направени от устойчиви материали

с тъкан от 72% рециклиран PET

(полиетилен). Облегалката е с 13% рециклиран текстил със зърнесто покритие, направена от влакна от биологични източници и полиестер.

Таблото вече традиционно е изцяло дигитално, а пред шофьора е разположен 10-инчовият панел на системата Easy Link за информация и високо ниво на свързаност. Под него са три големи бутона за управление на климатика.

Тестваната версия Alpine e със специални 17-инчови джанти със специалната емблема. Вътре в тапицерията са брандирани лога, ефектни шевове и френското знаме.  

Колата

разполага с над 20 системи за подпомагане на управлението

Основните от тях са активно подпомагане на водача, 360-градусова камера и активна система за аварийно спиране със сензори за велосипедисти и пешеходци.