По данни на полицията в Германия всяка трета употребявана кола е манипулирана. Регулирането на скоростомера обикновено е детска игра и се предлага срещу скромната сума от 50 евро. По този начин измамниците завишават стойността средно с 3000 евро на автомобил, заблуждавайки купувачите на употребявани автомобили или лизинговите компании. Приблизителните общи щети в Германия са оценени на около 6 милиарда евро годишно. В допълнение към измамата с цените потенциалният купувач може да пострада, защото например няма да смени ангренажния ремък навреме и поради това двигателят може да претърпи катастрофална повреда.
Намесата в скоростомера е трудна за откриване. Повечето OBD устройства също не могат да направят това. Ето защо купувачите на употребявани автомобили трябва да проверяват за несъответствия. Да се изискват сервизните разписки, сервизната документация, разписките за гориво (ако е използвана карта за гориво, там се показва пробегът) или етикетите за смяна на масло. Маслото се сменя най-късно след 40 000 километра. Така че, ако колата уж има само 100 000 километра на таблото, а следващата смяна на маслото е на 180 000 километра, нещо не е наред.
Регламент ЕС 2017/1151 постановява, че пробегът на автомобила трябва да бъде системно защитен. Законът е в сила от септември 2017 г. за новите модели превозни средства и от септември 2018 г. за всички нови автомобили. Но все още липсва подробна регламентация как точно трябва да изглежда тази защита и кой неутрален орган трябва да я проверява. Резултатът е, че измамите продължават.
При оценката на съответните сайтове експертите на германсакта агенция ADAC забелязаха, че това вече не се отнася за новите модели на Audi A3 и VW Golf 8. Тези коли могат да бъдат по-добре защитени срещу измами от много други модели, дори и в по-високите ценови класове. Audi и Volkswagen твърдят, че чиповете с HSM са отговорни за трудността при разбиването на техния код. Hardware Secure Module е механизъм за защита срещу манипулиране на пробега.