Електрическите автомобили често са критикувани за цената на смяната на батериите им. Но какво да кажем за хибридните и plug-in хибридните коли? В Хърватия собственик трябваше да плати 30 475 евро, за да смени акумулатора от само 1,7 kWh на своя Range Rover, производство от 2015 г. Безумна цена, която надвишава тази на чисто нов семеен автомобил с двигател с вътрешно горене, пише EV Clinic garage.
Въпросният кросоувър е навъртял 180 000 км преди да му свърши батерията, която е натрупала приблизително 6000 цикъла на зареждане и разреждане.
Друг пример, споделен от EV Clinic, показва, че батерията на електрически автомобил може да бъде много по-издръжлива и икономична в дългосрочен план от тези на хибридите. Батерията на Tesla, която е изминала 250 000 км, изисква ремонт на стойност 5000 евро, а производителят предлага подмяна на целия пакет за 8960 евро.