Продажбата приключи, след като бяха дадени всички регулаторни одобрения

Чешката инвестиционна група PPF Group финализира продажбата на 50% от телекомуникационния си бизнес в България, Унгария, Сърбия и Словакия, който включва телекомите с бранда Yettel. Купувач е основаната в Абу Даби Emirates Telecommunication Group Company (e&).

Стойността на сделката е 2,15 млрд. евро с допълнително потенциално плащане до 350 млн. евро. Партньорството между двете компании бе договорено през август 2023 г. и сега приключва след дадените регулаторни одобрения.

Би Ти Ви, която също е собственост на

PPF, не е част от сделката

Изключени са и активите в Чехия, включително и мобилният оператор O2 и доставчикът на телекомуникационна инфраструктура CETIN.

След финализирането на продажбата се създава e& PPF Telecom Group, която има за цел да създаде ключов участник в телекомуникационния сектор в Централна и Източна Европа, се посочва в официалното съобщение на двете компании.

Заедно с e& правим платформа, с която ще стимулираме създаването на стойност на бързо развиващите се телекомуникационни пазари. Нашето сътрудничество с e& свидетелства за експертизата и познанията на PPF за индустрията и местните пазари. Телекомуникационните екипи на PPF от своя страна ще се възползват от глобалния мащаб и технологичното ноу-хау на e&, което ще ни позволи да постигнем амбициите си за по-нататъшен растеж, коментира главният изпълнителен директор на PPF Иржи Шмейц.

Хатем Доуидар, главен изпълнителен директор на групата e&, заяви, че

завършването на партньорството

с PPF Telecom е важен момент в историята на e&,

който разширява присъствието в общо 38 страни, в които оперират в Близкия изток, Азия и Африка, а сега и в Централна и Източна Европа. Регионалният опит на PPF Telecom и глобалните възможности на e& на PPF създават силна платформа за растеж и иновации на тези динамични пазари. Всички ние се ангажираме да предоставяме още по-голяма стойност за нашите клиенти чрез най-съвременни дигитални услуги, допълни Доуидар.

e& е вторият по големина телеком в региона след Saudi Telecom. Годишните му приходи надхвърлят 14 млрд. евро, а печалбата е повече от 2 млрд. e& е определена и за третата най-силна телекомуникационна марка в света от водещата консултантска компания за оценка на марката Brand Finance. Стойността се оценява на 10,5 млрд. долара. Оценката се прави въз основа на идентичността на марката и отразява технологичното развитие, 5G свързаност, повишени резултати, по-голяма удовлетвореност на служителите.

PPF Group инвестира в множество сектори, включително финансови услуги, телекомуникации, медии, биотехнологии, недвижими имоти, инженерни и мореплавателни услуги и продукти. Обхватът на PPF Group се простира от Европа до Северна Америка, Южна Африка и цяла Азия. Групата притежава активи на стойност 43,5 млрд. евро.