Малките автомобили на американския пазар могат да поскъпнат с до 3000 долара по-скъпи поради вносните мита, които може да бъдат наложени от бъдещия президент на САЩ Доналд Тръмп върху автомобили, произведени в Мексико.
Мексико отдавна е важен производствен център за американския автомобилен пазар по една проста причина - по-ниските заплати. Работник в автомобилна фабрика в Мексико печели малка част от това, което би заработил в Щатите - приблизително 4,35 долара на час в Мексико срещу 33,36 долара в САЩ.
Приблизително една трета от колите, продавани в САЩ на цени до 30 000 долара са произведени в Мексико. Предложената тарифа от 25% би повишила цената на такива коли с повече от 10%, което би означавало, че много клиенти вече няма да могат да си ги позволят.
Именно растящите цени на автомобилите на американския пазар тласкат много клиенти към по-малки и евтини модели. Вижда се и по продажбите им. За 2024 г. Kia Forte отбеляза ръст в продажбите с 12,8%, Nissan Sentra с 39,8%, Nissan Versa със 71,7%, а Chevrolet Trax дори с 83,9%. Рекордьорът обаче е Buick Envista с 51 316 бройки, което е увеличение от 285,8% на годишна база.
Не само клиентите са притеснени от тарифите, но и производителите на автомобили. Една трета от колите на General Motors, продадени в САЩ, са произведени в Мексико. В момента Мексико произвежда около 4 милиона коли годишно, като 70% от тях се изнасят за САЩ.