Организаторът и координатор на бойкота на цените в Хърватия – платформата „Ало, инспекторе", обяви за днес бойкот на всички магазини и продукти, както физически в магазините, така и онлайн. Преди една седмица в бойкота не бяха включени малките семейни магазини и пазаруването онлайн.

От вчера започна още един бойкот – за една седмица. До 5 февруари вечерта е обявен бойкот на три определени търговски вериги и на три вида продукти – всички видове газирани напитки, бутилирана вода и перилни препарати.

Мотивите за бойкота са свързани с недоволството на потребителите от високите цени и недостатъчния контрол на действията на търговците. Тази инициатива идва в момент, когато инфлацията продължава да влияе върху стандарта на живот на гражданите, а обществеността все по-често обвинява търговските вериги за необосновано увеличение на цените. Гражданите търсят промяна и все по-шумно изразяват недоволството си от сегашната пазарна ситуация.

„Необузданото повишаване на цените се превърна в печалбарство за сметка на потребителите, които са останали незащитени от ветровете на алчността и нечувствителността. И казахме: "Стига!", цитират организаторите на бойкота портал danas.hr и БТА.

Онлайн изданието на в. 24 сата обявява данни за цената на хляба през последните пет години. Според данни на Евростат, цитирани от изданието, цените на хляба в европейските страни са се увеличили значително, като най-голямо увеличение е регистрирано в Унгария, където цената на хляба е нараснала с цели 113 процента. Следва Полша с ръст на цените от 75 процента, а Република Северна Македония заема трето място с ръст от 65 процента.

Сред страните с голямо увеличение на цените на хляба са още и Словакия (62 процента), Румъния (55 процента) и балтийските страни Литва, Латвия и Естония, където цените също са се повишили значително. В Хърватия цената на хляба се е увеличила с 58 процента, докато в съседната Словения е отчетен ръст от 36 процента.