Така са доволни и в
трите големи града
Новото трасе на “Хемус” бе наместено точно в целта. Важната магистрала ще минава на около 18 км от Плевен и Ловеч. Това отговориха от Министерството на регионалното развитие на въпрос на “24 часа”, след като стана ясно, че трасето на аутобана се променя, за да мине по-близо до Велико Търново. (На 15 км- виж по-долу - бел. ред.)
Предпоследното трасе на магистралата, което е изготвено на базата на анализи и предпроектни проучвания, е предвиждало тя да пресече път I-5 с пътен възел разположен южно от с. Куцина и северно от с. Крушето. Път I-5 е Велико Търново-Габрово. Предвиждало се е там да е пътният възел.
След дискусии с община Велико Търново обаче е прието да се разработи алтернатива, която да преминава южно от с. Никюп и максимално близо до Велико Търново.
Пътният възел ще бъде северно от с. Поликраище,
съобщиха от националната компания “Инфраструктурни проекти”. Така аутобанът ще е на 15 км от Велико Търново, а не на 36, както се предвиждаше досега.
По новото трасе автомагистралата ще бъде и на 15 км от летището в Горна Оряховица.
Пак в пътния възел при Поликраище “Хемус” ще се срещне с новата автомагистрала от Русе до Велико Търново. Това бе оповестено преди ден при визитата на министъра на регионалното развитие Лиляна Павлова във Велико Търново.
Пак тези дни стана ясно, че пътят от Русе до Велико Търново ще се строи не като скоростен, както бе предвидено, а като магистрала. Попитахме Агенция “Пътна инфраструктура” какви са първите действия, които ще се предприемат.
Оттам съобщиха, че до средата на годината предвиждат да стартират обществена поръчка за изработване на идеен и технически проект за трасето на Русе - Велико Търново. Приблизителната
дължина на аутобана е 110 км
Прогнозната стойност на поръчката за проектиране е 3,3 млн. лв. без ДДС.
“Поради интензивния трафик по направлението Русе – Велико Търново и препоръките на одиторите по пътна безопасност е преценено пътят, който ще се проектира и впосредствие изгради, да бъде автомагистрален. Разликата между скоростен път и автомагистрала е в наличието на аварийна лента. При скростните пътища такава не е предвидена.
Колкото до магистрала “Хемус” целият проектът за доизграждането ѝ започва от връзката на съществуващата част от аутобана след Ябланица и завършва при изграждащия се в момента участък при пътен възел Белокопитово.
Строителството и започва с етапа от Ябланица до път II-35, Плевен-Ловеч. В този участък се предвижда
строеж на 3 тунела
Срокът за изпълнение на идейния проект за етап 1 срокът от участъка Ябланица-пътя Ловеч-Плевен е месец май 2015 г., а за етапи 2 и 3 е юни 2015 г.
“Хемус”:
В началото на януари тази година беше стартирана и тръжната процедура за възлагане на проектирането и строителството за първите 60 км от АМ “Хемус” между Ябланица и пресичането с път II-35 (Плевен - Ловеч).
Отсечката е разделена в 2 обособени позиции.
В момента тече обжалване от заинтересовани страни
Предвижда се до средата на 2015 г. да бъдат избрани изпълнители по двете обособени позиции и изпълнението на договорите да стартира.
Това отговориха на запитване на “24 часа” от националната компания “Инфраструктурни проекти”.