Винетната такса за старите камиони над 12 тона клас Евро нула I и II скача на 1743 лева, реши правителството. Досега годишната винетка бе 1300 лева. ТИР-овете Евро 3, 4 и 5 ще бъдат таксувани годишно за стикер за 1340 лева, при 1000 лева сега. Старите автобуси , които не отговарят на съвременните екоизисквания ще плащат 1050 лева, сега годишната им винетка струва 684 лева. А целогодишното пътуване на екоавтобусите по републиканските пътища ще бъде 808 лева, при 526 сега.
Министър Павлова каза, че за всичките камиони и автобуси, еднодневната винетка става 21 лева заради изискване на евродиректрива, която постановява, че дневното преминаване не може да струва повече от 11 евро. В момента дневното ползване на пътища е 20 лева. Тя се надява от увеличаването на цените на винетните стикери да се съберат 250 мнл. лева, което пак е недостатъчно. Това обаче ще позволи да се направят поне минимални ремонти на пътищата. Павлова съобщи, че правителството е одобрило въвеждането на ТОЛ система за камионите и автобусите и винетна система за леките автомобили и я нарече "смесена". Това е препоръчала в доклада си и Световната банка.
До 3 месеца ще се подготви техническата документация, за да се обяви процедура за търсене на изпълнител и оператор на ТОЛ системата, която ще бъде изградена по всички републикански пътища. Така камионите и автобусите ще плащат на изминат километър. Тя поясни, че публично-частно партньорство при ТОЛ системата означава, че този който печели конкурса ще инвестира в създаването и после ще бъде неин оператор. От печалбите ще му се изплаща изграждането на системата. Цените са преминаване на ТОЛ системата ще бъдат определени от правителството. Павлова се надява, че въвеждането на ТОЛ системата и електронната винетка за колите може да стане през 2017 година, но даде срок и 2018 година, тъй като предстои процедура за избор на изпълнител. Както се знае, част от тях биват обжалвани.