59 км ще струват над 747 млн. лв.

Ценовите оферти за двата участъка на магистрала “Хемус” - от Ябланица до разклона за Ловеч и Плевен, удариха тавана. 59 км аутобан ще излязат към 747 млн. лв. Всички оферти до една са над обявените прогнози, които предвиждаха тези километри да бъдат построени за 434 млн. лв.

За първия лот - от Ябланица до Угърчин, прогнозната цена за 23 км бе 168 млн. лв., а най-ниската оферта - на сдружението “Хемус БГ”, е 274,5 млн. лв. максимална цена без ДДС. Точно тази максимална цена влиза във формулите за изчисляване на офертите. В това сдружение са ИСА 2000, “ОРС-Инфраструктура”. Най-скъпо строителство е предвидил консорциум “Корасан-СК-13” - максимално 390,4 млн.

В комплексната оценка тежестта на финансовите оферти е 75%, а на техническите - 25 на сто.

При комплексното оценяване най-голяма вероятност да бъде първи в търга е на обединение “АМ Хемус лот 1”. В него са българската “Джи Пи Груп” и испанските “Констуксионес Табоада и Рамос” и “МР сивил уъркс”, а втори са “Хемус БГ”.

За по-тежкия участък от 36 км - от Угърчин до разклона за Ловеч и Плевен, държавата бе предвидила 266 млн. лв. За да го построи, турската компания “Ташяпъ Иншаат Тааххют Санайи Ве Тиджарет” предлага максимално 450 млн. лв. Сдружение “Джойнт Венчър Кондоте - Монолит” (италианската “Сочиета Италиана пер Кондоте д аква” и “Монолит София”) с цена 496,7 млн. лв. “ПСТ Хемус 2” е с оферта 499,9 млн. лв. В него са фирмите “ПСТ Груп”, “Хидрострой”, “Пътстрой Бургас” и “Евро Алианс Тунели”. Когато обаче се калкулират и техническите оферти, “ПСТ Хемус 2” излиза почти наравно с турците.

Най-високата е на италианската “Асталди Ес Пи Ей” - 727,5 млн. лв.

И в строителния бранш бяха изненадани от високите цени, предлагани за двата участъка от 11 компании. Предполага се, че фирмите са калкулирали риска - че строителството ще започне след 2 г., че няма осигурено финансиране. Предвижда се парите за този участък на “Хемус” да бъдат спестени от еврофинансирането за големия тунел при Кресненското дефиле на “Струма”.