Спецзвено ще следи скенерите на ГКПП-ата
Идеята за закриване на митницата в Свиленград е стара, но е била забавена заради местните избори. Това заяви в Министерския съвет в сряда финансовият министър Владислав Горанов.
Мислели да я реализирт през януари догодина, но сега имало повод да я забързат.
“Поводът може да се обвърже със случилото се на граничния пункт Капитан Андреево и корупционните практики, които службите установиха”, допълни той, но поясни, че причината е структурни промени, които ще дадат възможност по-добре да се управляват човешките ресурси в агенция “Митници”. На Капитан Андреево щели да останат митничари, но те ще под шапката на друго управление - вероятно Бургас или Пловдив.
Част от служителите от митницата в Свиленград ще бъдат преместени в Централното митническо управление. В него ще има звено, което 24 часа в денонощието ще наблюдава резултатите от сканирането на преминаващите превозни средства от всички ГКПП-та.
Със създаването на звено за наблюдение и анализ на данните от рентгените със сигурност намалява възможността за злоупотреби, смята министърът на финансите.
Друга част от хората, които сега са на работа в Свиленград, по предложението на шефа на митниците Ваньо Танов щели да бъдат заети с митнически дейности.
В Централното митническо управление щатът ще се увеличи с 40 души.
“Не е тайна, че органите по приходите са подложени на много тежък корупционен натиск заради функциите, които изпълняват. Имали сме сигнали в различни периоди за нерегламентирани практики. Не мислете, че това, което се е случило там (акцията на ГКПП Капитан Андреево - б. р.), е без участие и съдействие на органите на митниците”, заяви Горанов в отговор на въпрос колко пъти са били сигнализирани митниците за корупция.
Горанов бе попитан и за намерението на министъра на благоустройството Лиляна Павлова да иска санкция от парламента за изграждането на 59 км от магистрала “Хемус” и за осигуряване на финансиране.
“Понеже говорим за един сериозен проект, който ще се реализира много години и изисква ангажимент от бюджета за повече от една година, нормално е парламентът да разреши”, каза министърът.
“Доколкото съм информиран, проектът минава през сложни трасета заради зоните “Натура”, изпълнен е с много сложни съоръжения, затова и цената е такава”, заяви Горанов по повод коментарите, че цената е двойно по-висока от проектната стойност.
Той добави, че има възможност да се осигури аванс за магистралата към края на 2016 г., но не се ангажира с конкретна сума.