“Билла” планира разрастване до 150 магазина у нас (при 92 сега) през следващите 3 години, считано от 2016 г., съобщи управителят на веригата в България Бойко Сачански. Експанзията ще е с нови обекти основно в София, Варна, Пловдив и Бургас. Възможно е да има и в по-малки градове, но веригата вече е представена в повечето средни населени места у нас.

Сред новите магазини ще бъдат някои и от филиалите на затворената наскоро “Пени маркет”. Колко, кои и кога обаче, не стана ясно. Управителят на “Билла България” отказа да коментира въпроси, свързани с “Пени”.

В последните дни в ритейл търговията се заговори и за друг вариант за 49-те магазина на изтеглилата се от България верига. Германската “Алди” проучвала пазара в България, но още няма решение дали да навлезе у нас. Ако това стане, дискаунтърът вероятно ще има интерес да придобие магазините на “Пени маркет”.

Иначе от “Билла България” се похвалиха, че за първи път от 2010 г. насам през миналата година консолидираният им бюджет е с печалба.

Веригата отбелязва 15 години от отварянето на първия си магазин у нас с намаления от 25% на различни стокови групи и томболи.

“За нас е предизвикателство да скъсим дистанцията с “Кауфланд”, които са лидер на пазара на бързооборотни стоки”, каза Бойко Сачански. Според него “Билла”, “Кауфланд” и “Лидл” ще са трите основни вериги в България и в годините занапред.

Над 10% от оборота бил делът на собствените марки на “Билла България”. До края на годината веригата планира да пусне нова - “Билла премиум”. Целта била делът на собствените марки да се увеличи постепенно. Като цяло над 70 на сто от оборота бил от българско производство. През лятото при плодовете и зеленчуците дори стигал до 90 процента.

Средната стойност на покупката в “Билла” е 12 лв., но има големи вариации според мястото на магазина и големината му, обясниха от ръководството. Делът на продажбите в промоция пък е минал 30% и вече доближава към 40 на сто.

“Билла” е първата международна верига супермаркети, която навлезе на българския пазар през 2000 г. Тя е част от немската “РЕВЕ груп”.