С драстично ниски цени тръгва в четвъртък германската верига "Лидл". Специално за откриването пускат олио по 1,49 лв./л, банани по 69 ст./кг, мандарини по 77 ст./кг, моркови по 39 ст./кг и краставици по 33 ст. за бройка. Има и парна ютия по 14,99 лв., прахосмукачка за сухо и мокро почистване за 88 лв., шевна машина за 111 лв.
Цените ще важат до неделя. За всички промоционални стоки има ограничения. Например на клиент ще се дават до 3 кг банани и мандарини, 5 бутилки олио, 10 броя краставици. На много ниски цени ще има и бира в метален кен - по 49 ст. От нея ще е позволено на клиент да купи стек от 12 броя.
От 29 ноември до 1 декември пък "Лидл" ще пусне портокалов сок за 88 ст., свинско за готвене по 2,99 лв. за 600 грама и охладени пилешки крилца по 2,99 лв./кг.
Почти 30% от храните в магазините на веригата "Лидл" ще бъдат българско производство, съобщи Милена Драгийска-Денчева, шеф на "Лидл България". Вчера в някои от магазините беше направено освещаване, на което обаче не бяха допуснати медии. Водосветът на обекта в столичния квартал Дружба 2 беше извършен от поп, който после се качи в лъскав ягуар.
От повечето конкурентни вериги вчера отказаха коментар за цените на "Лидл" и запазиха в тайна отговора си.
"Приветстваме появата на всички нови играчи на пазара, но не коментираме конкретни цени. Продължаваме с практиката да обявяваме седмични брошури с промоции", заявиха от "Билла България". Оттам обаче признаха, че за някои от филиалите им ще има отделни, специални цени Това са магазините в непосредствена близост до обекти на "Лидл". Такъв има например в столичния квартал Дружба 2, където конкурентните вериги са на разстояние от само 50 метра.
"Не планираме контраакция, те са в друг сегмент", заяви пък шефът на рекламния отдел на "Пикадили" Марияна Хаджиева. Компанията не влизала в ценови войни и нямала зацел да се бори с "Лидл" за цената на една бутилка олио.
От "Кауфланд" пък отказаха категорично да коментират появата на "Лидл". Двете вериги имат общ собственик - групата "Шварц". Основният конкурент на "Лидл" в т.нар. хард дискаунтъри, "Пени маркет"също заявиха, че не желаят да коментират какви контрамерки ще вземат.
С много ниски цени стартираха почти всички вериги у нас. Например "Карфур" пусна кисело мляко по 9 ст., хляб по 29 ст. и банани по 85 ст. "Кауфланд" пък отговори с кисело мляко по 5 ст. и банани по 79 ст.
Над 10 големи вериги в битката за клиенти
Над 10 са по-големите търговски вериги у нас. Всички те са конкуренти, въпреки че условно се разделят в отделни сегменти. В търговията на едро, или т.нар. кеш енд кери, от най-отдавна на българския пазар е германската "Метро". Наскоро обаче беше открит и първият хипермаркет на словенската "Меркатор" у нас, който е под марката "Рода". До дни през декември пък стартира като нов играч сред "кеш енд кери" и "Темпо" на сръбския холдинг "Делта", който държи "Пикадили".
При масовите магазини за крайни клиенти с утвърдени позиции са "Билла" на концерна "Реве груп". У нас нейните магазини са 71, а в Европа има 12 000. Сериозен съперник е "Кауфланд" с 34 магазина у нас, част от "Шварц груп".
Отскоро те имат и конкуренция от френската "Карфур", която също навлезе в България с агресивно ниски цени. С добър дял от пазара са и българските вериги "Фантастико" и "Европа", литовските "Т-маркет", както и немската "Хит".
Основен конкурент при ниските цени на "Лидл" пък е "Пени маркет", част от "Реве груп". Веригите в по-високия ценови клас пък са "Пикадили" и "Елемаг".
Министър и кмет на откриването
Социалният министър Тотю Младенов и кметът на София Йорданка Фандъкова ще открият първите магазини на "Лидл" у нас. Това ще стане утре в 7,45 часа.
4 от магазините на германската верига са в София. Те са в Дружба 2 на бул. "Димитър Пешев" №30, на бул. "Сливница" №236, в жк Хаджи Димитър на ул. "Резбарска" №1В и в жк Надежда 2 на ул. "Хан Кубрат" №67. Още 10 обекта има и във Варна, Пловдив, Пазарджик, Стара Загора, Сливен, Кърджали, Петрич, Монтана, Ловеч и Габрово.
Компанията е първата верига у нас, която пуска своя марка евтини цигари. Те ще се продават по 3,99 лв. кутията. Това е най-ниската регистрирана цена на тютюневи изделия у нас. Засега асортиментът е само 2 вида - по-леки и по-силни. Цигарите са произведени в Германия.
Над 35 собствени марки ще продава "Лидл". Те са за всичко - храни, напитки, шоколадови изделия, козметика, дрехи и пр. В магазините ще има и избрани немски стоки с логото QUALITY MADE IN GERMANY. На етикетите на храните пък ще има т.нар. хранителен навигатор. В него ще са посочени калориите, съдържанието на захар, мазнини и сол.