Нови трикове за продажби по домовете се прилагат масово в София. "Казват ни по телефона, че печелим награда, а се оказва, че ни карат да купим робот-прахосмукачка за над 3700 лв.", оплакаха се читатели.
Проверка на "24 часа" установи, че става въпрос за хора, представящи се за служители на "Кърби България". Те звънят на домашните телефони на софиянци уж за проучване. Задават 5-6 въпроса от сорта на "Алергични ли сте към прахта"? "С какво чистите" и пр. След това минават 1-2 месеца и отново се получава обаждане от "Кърби България", в което с равен глас се съобщава, че "Вие сте избранникът да получите подарък, в колко часа утре да дойдем да ви донесем? Между другото се споменава и че ще бъде направена малка демонстрация. Опитите да научите за какво става въпрос обаче удрят на камък, и наградата и уредът били изненада. Ако се доверите, се оказва, че срещу малък подарък - например ножица за месо, ще трябва да изтърпите 1-часова презентация на миниробота "Кърби", който почиствал, отпушвал канализация, перял килими и пр. Цената е изненада - поне 3700 лв.
Проверка на "24 часа" показа, че в регистрите фирма "Кърби България" не съществува. Свързахме се с Павел Минков, мениджър в компанията, който призна, че всъщност били "Стенли Колев" ЕООД, но представлявали "Кърби" за България. Според него това била нормална практика за директни продажби по домовете, а не казвали цената, защото хората щели да се откажат предварително.