Българските производители намират все по-сигурен партньор в лицето на търговските вериги. Хипермаркетите се оказаха своеобразен учител за тях по европейски стандарти - качество на храните, опаковка на стоките, еднородност на партидите. Стандарти, които всички доставчици на веригите, независимо в коя държава в Европа се намират, са длъжни да спазват. Покрай търговските си взаимоотношения производителите научиха не малко похвати за по-добро съхранение на продуктите. Сред най-важните уроци със сигурност се оказа този за количествата. „Съединението прави силата“ за все повече фермери вече не е само лозунг, а реален опит, че без да се обединят, не могат да гарантират редовни доставки до регалите на хипермаркетите.


Партньорството на родните земеделци с някои от търговските вериги тръгва още от полето. Например „Билла България“ предлага пресни плодове и зеленчуци от над 150 различни български градини, оранжерии и лозя, собственост на около 30 български производители. От търговската верига нееднократно са обяснявали, че контролират качеството на продукцията от момента на засаждането, през отглеждането и третирането до беритбата, опаковането, транспорта и съхранението на плодовете и зеленчуците в магазините.
„Ние подкрепяме българските производители и им помагаме да развиват своя бизнес на по-устойчиво и ползотворно ниво. Всяка година „Билла“ договаря предварително с тях продукцията, която планира да продаде, и гарантира изкупуване на цялото договорено количество“, обясни управителят на компанията Бойко Сачански.
Картофи, отгледани в землището на с. Милево, череши от с. Ветрен, краставици от селата Ръжево Конаре и Трудовец са само няколко от примерите за българските зеленчуци и плодове, които фермерите отглеждат за магазините на „Билла“ и ги продават без прекупвачи.

Повече - в книжното тяло