В началото на миналата седмица стана ясно, че е финализирана сделката за купуването на вагоноремонтния завод в Карлово от германската железопътна компания "Дойче Бан" (Deutsche Bahn). Сделката се е подготвяла през последните месеци, съобщава economic.bg.
Новият собственик има намерение да възобнови производството на товарни вагони, както и техния ремонт, а също така да разшири дейността с ремонт и поддръжка на локомотиви. Очаква се ВРЗ, както е по-известен заводът в Карлово, да стартира работа през септември като първоначално ще бъдат назначени 70 работници, а в следващите 18 месеца ще бъдат разкрити общо 300 работни места.
Според железопътния експерт проф. Симеон Ананиев сделката има връзка с евентуалното разкриване на завод на германския концерн Volkswagen у нас. Пред Economic.bg той разкри, че това е дългосрочна стратегия на националния железопътен превозвач на Германия, който на първо място изгражда логистична мрежа през годините.
„Преди 5-6 години компанията стартира със своите интермодални центрове и терминали в страната, което беше сигнал. Тя осигурява превози на автомобили и автомобилни части с влакове, което е част от логистиката на този бизнес“, коментира проф. Ананиев.
„Те имат депа, локомотиви и вагони у нас. За тях представлява интерес връзката с Турция и по-малко с Гърция“, уточни железопътният експерт пред Economic.bg.
Междувременно преговорите къде ще се изгради заводът на Volkswagen продължават. Според немско издание България е една от двете останали държави, в която компанията обмисля да инвестира близо 1.4 млрд. евро за производство на автомобили Skoda. Турция е другата разглеждана страна за изграждане на проекта. Освен тях немският концерн е разглеждал кандидатурите на Румъния, Сърбия, Северна Македония и др.