Компанията "Боинг" (Boeing) излезе през последното тримесечие на миналата година на нетна загуба от 1,01 млрд. долара, или с $ 1,79 на акция, след печалба от 3,42 млрд. долара, или с $ 5,93 за акция през четвъртото тримесечие на 2018-а година.
Приходите ѝ се понижиха с цели 37% до 17,91 млрд. долара спрямо последните три месеца на предходната година. Спад с 55% до 7,46 млрд. долара има при приходите от продажбите на пътнически самолети, докато приходите от областта на отбраната, космическата индустрия и сигурността се свиват с 13% до 5,96 млрд. долара, а приходите от глобални услуги се понижават с 5% до 4,65 млрд. долара.
Свободните парични потоци на "Боинг" пък са негативни и в размер на 2,67 млрд. долара при позитивен паричен поток за 2,45 млрд. долара година по-рано, предава БНР.
За цялата 2019-а година компанията отчете загуба от $1,12 за акция при печалба от $17,85 за акция през 2018-а година, докато приходите се свиха с 24% до 76,6 млрд. долара.
Основна причина за слабите финансовите резултати е разразилият се скандал със самолетите 737 MAX, които остават принудително приземени по цял свят от миналия март насам заради двете катастрофи с този модел в рамките на по-малко от пет месец.
От "Боинг" обявиха, че очакват разходите, свързани с приземените самолети 737 MAX да надминат 18 млрд. долара, като в същото време компанията намекна, че може да намали производството на най-големия си пътнически самолет 787 Dreamliner.
Изпълнителният директор на компанията Дейвид Калхун заяви: "Даваме си смета, че имаме още много работа, която трябва да се свърши. Ние сме фокусирани върху завръщането на 737 MAX към безопасно обслужване на полетите и към възстановяване на дългогодишното доверие, което марката "Боинг" предоставя на летящната общност. Ние се ангажираме с прозрачност и високи постижения във всичко, което правим. Безопасността ще бъде в основната на всяко наше решение, всяко действие и всяка стъпка, която предприемаме, докато вървим напред".
Акциите на Boeing Co. нараства с над 3% на извънборсовата търговия, въпреки че компанията отчете доста солидни финансови загуби през последното тримесечие на 2019-а година.
Изглежда инвеститорите продължават да акцентират върху информацията от по-рано през седмицата, че компанията е успяла да си осигури заеми за над 12 млрд. долара от поне 10 банки, за да отговори на финансовите загуби, причинени от принудителното приземяване на цялата световна флотилия от самолети 737 MAX.