Ако се стигне до сделка, ще се развиваме и на радиопазара, ще имаме и музикални телевизии, казва управителят на "Нова Броудкастинг груп"

Михаил Дюзев е новото лице в Нова тв тази есен, ще прави публицистично предаване всеки ден

До 2-3 години медийната ни група ще се премести в собствена сграда, която се строи в момента

- Г-жо Стоянова, защо Нова тв иска да купи “Канал 3”? “Нова Броудкастинг груп” вече е подала документи за това в Комисията за защита на конкуренцията.

- В момента “Нова Броудкастинг груп” е най-силната медийна група на българския пазар. “Нова” продължава да е предпочитаната телевизия за зрителите в активната и най-атрактивна възраст (18-49 години) и за рекламодателите. Резултатите на цялата ни група не просто ни мотивират, но и ни ангажират да отговорим на все по-високите очаквания на аудиторията и да ѝ предлагаме все по-разнообразно и все по-качествено съдържание. Именно това накара “Нова Броудкастинг груп” да заяви намерението си да разшири своето медийно портфолио, в което липсва новинарски и музикален телевизионен канал.

- Заявявате и намерения за придобиването и на радиата на “Би Ес Ес Медия груп” - “Витоша”, “Веселина”, Magic FM и The Voice.

- Намерението ни за закупуване на радиостанции подчертава желанието ни за развитие и на радиопазара. Тази стъпка отново изразява амбицията ни за лидерство и в това силно конкурентно медийно поле.

- В собствеността на радиогрупата има и две музикални телевизии. Какво ще правите с тях?

- Имаме намерение, ако се стигне до сделка, да ги запазим и развием в интерес на зрителите, така че да не се колебаят кои канали да изберат, когато искат да гледат филми, музика, спорт или новини.

- Когато придобиете “Канал 3”, ще запазите ли сегашния му вид? Това е телевизията, известна като свидетелска заради информационната си програма.

- Желанието ни е това да е новинарската телевизия в портфолиото ни, така че профилът ще бъде запазен, но ще инвестираме във все по-високото качество на продукта. 2020 година започна и продължава да се случва като една от най-трудните и динамични години в новата история не само на страната ни, но и на света. Пандемията COVID-19, последвалата икономическа, а в момента и политическа криза у нас оказаха влияние на всеки един сектор от живота ни и формираха нови очаквания към медиите. Нуждата на зрителите от постоянна, директна и обективна информация ни постави пред

необходимостта

от всекидневни

промени в

програмата на

Нова телевизия

Да я прекъсваме с извънредни емисии новини, брифинги и пресконференции, което категорично убеди собствениците и мениджмънта, че в групата ни липсва отделен новинарски канал. Така, освен да затвърдим медийния си авторитет и грижа за търсенията на зрителите, ще удовлетворим и онази част от тях, която следи повече развлекателната програма на “Нова” и е недоволна от извънредните прекъсвания за новини например.

- Защо “Нова Броудкастинг груп” не предприе стъпки да създаде свой собствен новинарски канал? Вие самата имате точно този опит след годините управление на “Канал 3”.

- Старт от нулата или придобиване на готов канал - това бяха двата варианта и ние избрахме втория. Решихме да заложим на спортния трансферен принцип -

да опитаме да

купим доказан

състезател,

вместо тепърва

да започваме с

тренировките

Пийпълметрията посочва “Канал 3” като най-гледания информационен канал у нас и затова интересът ни е насочен натам. Освен това сте абсолютно права, че познавам изключително добре тази телевизия и възможностите на екипа. Това ми дава допълнителна увереност, че намеренията на “Нова Броудкастинг груп” да има висококачествен новинарски канал биха могли да се реализират по възможно най-добрия начин, и то с разумни инвестиции и усилия.

- Кога очаквате да приключи сделката?

- Все още не можем да говорим за сделка, тъй като очакваме становището на Комисията за защита на конкуренцията.

- Какво предстои за Нова тв през есенния сезон?

- Вярвам, че ни предстои поредният силен и успешен сезон. “Нова” продължава да инвестира в българско кино. Отново ще предложим на зрителите три български сериала - нови сезони на “Откраднат живот” и All Inclusive, както и премиера на най-новата ни продукция “Братя”, която ще се излъчва всеки делничен ден от 22,30 ч. Вторият сезон на риалити шоуто “Игри на волята”, който също е част от есенната ни програма, обещава още по-интересни емоционални, физически и тактически битки. Също толкова вълнуващ очакваме да бъде и новият сезон на музикалното шоу “Маскираният певец”.

- Ще има ли нови лица и нови предавания на екрана?

- Новото предаване и лице тази есен е в публицистиката. Утвърденият журналист и радиоводещ Михаил Дюзев прие предизвикателството да е част от екипа на Нова тв и само след месец ще завладее следобедния ефир като водещ на много атрактивна и интересна продукция.

При Гала в “На кафе” също имаме нови лица. Актьорът

Дарин Ангелов,

синоптичките

Гергана

Малкоданска и

Никол Станкулова

ще влязат в

нетипични

за тях роли

Ще представим на зрителите и още едно име - Георги Блажев, който, пиейки сутрешното си кафе с Гала, ще опонира от името на активното съвременно поколение на опита и авторитета в студиото в лицето на Кристина Патрашкова и Юлиян Константинов.

- Предприема ли Нова тв някакви специални мерки заради коронавируса, след като епидемията продължава? Ще има ли промени в работата ви?

- От самото начало на епидемията въведохме строги мерки, които да подсигурят работния процес с необходимата дисциплина, социална дистанция и дезинфекция. Вече месеци живеем и работим в необичаен режим и усещането е, че всички свикнахме и това не се отрази негативно на работата ни. Напротив, станахме сякаш по-организирани, ефективни и сплотени. Екипът на “Нова Броудкастинг груп” разгърна капацитета си и в доста трудната в много отношения 2020 г. реализираме резултати, които ме карат да съм много горда с колегите. Искрено благодаря за усилията на всеки един от тях!

- Строите нова сграда за Нова тв - къде ще е и какво ще представлява? Само за телевизията ли ще бъде, тъй като от съществуването си досега Нова тв винаги е била някъде под наем.

- Новата сграда, чиито инвеститори са собствениците на “Нова Броудкастинг груп”, ще бъде място за всички медии в портофолиото ни. Икономическата ситуация забави малко нещата, но планираме преместване в следващите 2-3 години. Сградата е съвсем близо до настоящия ни офис (до летището - б.а.).

CV

Ива Стоянова е завършила Спортната академия и журналистика.

Преди да поеме ръководството на “Нова Броудкастинг груп”, тя е програмен директор и управител на “Канал 3”.

Кариерата й стартира в пресата като спортен журналист, за което помага и фактът, че е била шампионка по акробатика. След това работи в “София кабел” (старото име на “Канал 3”), Би Би Ти и директор на публицистиката в ТВ7.