Worddio предлага над 270 хил. думи на 34 езика

Ученето на чужд език винаги е предизвикателство, което отнема време. А и постепенно думите се забравят и изискват опресняване. За решаването на този проблем помага българското мобилно приложение Worddio на стартъпа “Мигота”.

С него думи се учат в навсякъде - докато пътуваме, шофираме, спортуваме или чистим. То се базира на ученето с т. нар. флашкарти - на едната страна е написана думата на единия език, а на обратната - на другия. В случая потребителят чува думата например на английски, има две секунди да се опита да си я преведе сам, а след това я чува и на български.

Броят на аудио флашкартите е общо 270 000 на 34 езика. Те са групирани в сетове според нивото на напредналост или според ситуацията, в която могат да се използват. Например има категории за ресторант, магазин или група от медицински или юридически термини. За около година на пазара приложението

вече има над 60 хил.

инсталации от

над 170 държави

по света, като активните потребители прекарват над 30 минути дневно в приложението.

“Лично на мен ми се наложи на 35 години да уча език. Започнах с вечерни курсове и видях, че няма да стане. След това свалих различни приложения, които обещават, че до няколко седмици или месеци ще научиш език, което не е вярно. В крайна сметка отидох на езиков курс в Малта и установих, че това, с което се сблъскват хората, е липсата на време да си обогатят речника. А това е нужно, за да се отключи езиковата бариера”, разказва Иван Манев, който е основател на компанията.

Основният фокус на приложението - пасивното учене, е и неговото главно предимство пред конкуренцията. Макар да има много такива програми за телефон, качествените се броят на пръсти и всички те са интерактивни - тоест човек трябва да отдели време, за да попълни полета или да кликва върху бутони, твърди Манев. Идеята му се оценява добре - с над 600 положителни отзива в маркетите за приложения и оценка между 4,7 и 4,9 от 5.

Компанията обаче не подценява ролята на учителите в процеса на изучаване на чужд език. Затова на сайта е разработена специална платформа за тях. Чрез нея преподавателите могат лесно и бързо да направят собствена подредба от думи, така че те да пасват на последователността и съдържанието на уроците в учебниците, които използват. Учителите получават индивидуален QR код. Когато учениците го сканират, в тяхното приложение думите ще се подредят по същия начин.

В момента екипът работи и върху

внедряването на

изкуствен интелект

в приложението, тъй като вярва, че в днешния свят на иновации един продукт непрекъснато трябва да се развива.

Статистически модели ще следят поведението на потребителите в приложението - какви думи учат, колко време им отнема, колко често и какви грешки правят. “Изследваме една голяма група от хора. Тези, които грешат едно и също нещо, е почти сигурно, че имат и еднакво поведение в приложението. Когато имаме нов потребител, който има същото поведение, ще можем да знаем къде ще сгреши той и да го насочваме към думи, които биха били трудни за него. Ако човек учи по-бавно, ще му предлагаме един вид съдържание. Ако учи по-бързо, ще му даваме по-сложни задачи, за да не му предлагаме неща, които вече знае”, обяснява Манев.

Той и екипът му вярват, че ще успеят да изведат продукта си на глобалния пазар, а дори и да се превърнат в негов лидер. Компанията се отличава и на вътрешно ниво - всички хора от екипа са партньори в проекта, като отношенията работодател - работник не съществуват.