Worddio предлага над 270 хил. думи на 34 езика
Ученето на чужд език винаги е предизвикателство, което отнема време. А и постепенно думите се забравят и изискват опресняване. За решаването на този проблем помага българското мобилно приложение Worddio на стартъпа “Мигота”.
С него думи се учат в навсякъде - докато пътуваме, шофираме, спортуваме или чистим. То се базира на ученето с т. нар. флашкарти - на едната страна е написана думата на единия език, а на обратната - на другия. В случая потребителят чува думата например на английски, има две секунди да се опита да си я преведе сам, а след това я чува и на български.

вече има над 60 хил.
инсталации от
над 170 държави
по света, като активните потребители прекарват над 30 минути дневно в приложението.
“Лично на мен ми се наложи на 35 години да уча език. Започнах с вечерни курсове и видях, че няма да стане. След това свалих различни приложения, които обещават, че до няколко седмици или месеци ще научиш език, което не е вярно. В крайна сметка отидох на езиков курс в Малта и установих, че това, с което се сблъскват хората, е липсата на време да си обогатят речника. А това е нужно, за да се отключи езиковата бариера”, разказва Иван Манев, който е основател на компанията.
Основният фокус на приложението - пасивното учене, е и неговото главно предимство пред конкуренцията. Макар да има много такива програми за телефон, качествените се броят на пръсти и всички те са интерактивни - тоест човек трябва да отдели време, за да попълни полета или да кликва върху бутони, твърди Манев. Идеята му се оценява добре - с над 600 положителни отзива в маркетите за приложения и оценка между 4,7 и 4,9 от 5.
Компанията обаче не подценява ролята на учителите в процеса на изучаване на чужд език. Затова на сайта е разработена специална платформа за тях. Чрез нея преподавателите могат лесно и бързо да направят собствена подредба от думи, така че те да пасват на последователността и съдържанието на уроците в учебниците, които използват. Учителите получават индивидуален QR код. Когато учениците го сканират, в тяхното приложение думите ще се подредят по същия начин.
В момента екипът работи и върху
внедряването на
изкуствен интелект
в приложението, тъй като вярва, че в днешния свят на иновации един продукт непрекъснато трябва да се развива.
Статистически модели ще следят поведението на потребителите в приложението - какви думи учат, колко време им отнема, колко често и какви грешки правят. “Изследваме една голяма група от хора. Тези, които грешат едно и също нещо, е почти сигурно, че имат и еднакво поведение в приложението. Когато имаме нов потребител, който има същото поведение, ще можем да знаем къде ще сгреши той и да го насочваме към думи, които биха били трудни за него. Ако човек учи по-бавно, ще му предлагаме един вид съдържание. Ако учи по-бързо, ще му даваме по-сложни задачи, за да не му предлагаме неща, които вече знае”, обяснява Манев.
Той и екипът му вярват, че ще успеят да изведат продукта си на глобалния пазар, а дори и да се превърнат в негов лидер. Компанията се отличава и на вътрешно ниво - всички хора от екипа са партньори в проекта, като отношенията работодател - работник не съществуват.
