Уникална технология за България се използва при строителството на участъка от магистрала “Струма” преди тунел “Железница”. Проектът включва изграждането на две мостови съоръжения и обслужващ път при северния портал на тунела. Мостовете са с дължина 560 м (ляв) и 510 м (десен). Височината им в различните части е между 10 и 18 метра, а разстоянието между колоните е в порядъка 45 - 60 метра.
В момента се работи по левия мост, като за изграждането се използва потактово избутване на горното строене с хидравлични крикове. Характерно за тази технология е, че връхната конструкция на съоръжението се прави на сегменти зад единия от устоите на моста, като всеки е конструктивно свързан с предходния. Готовият сегмент се избутва, за да се направи следващият на неговото място. Връхната конструкция се състои от по 21 сегмента всяка.
С всеки готов сегмент дължината и теглото на избутваното съоръжение нарастват, като при последното на левия мост дължината на избутваната конструкция ще е 560 метра, а теглото - над 15 000 тона. Предстои последният сегмент да бъде избутан преди края на октомври и след това строителите да се насочат към същинското изпълнение и на десния мост. Технологията на потактовото избутване е предпочетена, защото позволява да не се спира движението по пътя за Гърция.
Вече е приключило избутването на предпоследния 20-и сегмент. С това водещият нос стъпи на крайната опора и на практика осъществява премостването между двата устоя на съоръжението.
Проектирането и изграждането на отсечката е възложено на обединението “Железница – Север”, в което участват “ГБС Инфраструктурно строителство”, “Главболгарстрой” и “Главболгарстрой Интернешънъл”. Стойността на договора е 29 985 345 лв. без ДДС. Срокът за завършване на участъка е до 2023 година, когато всъщност се очаква да приключи изграждането и на цялата магистрала.
Догодина ще е завършено околовръстното между "Младост" и "Цариградско шосе"
Строителството на един от най-чаканите и същевременно най-сложни инфраструктурни проекти - довършването на южната дъга на Софийския околовръстен път в участъка от кв. “Младост” до бул. “Цариградско шосе”, се движи по график и трасето трябва да бъде готово в края на следващата година. Изпълнител е “Главболгарстрой - инстраструктурно строителство”.
Вече са изпълнени близо 60% от предвидените дейности, като движението е изцяло прехвърлено в новоизграденото ляво платно и локал, а съоръженията на пътните възли “Младост” и “Лозен” са напълно готови.
Проектът се придържа изцяло към приетия габарит на вече изградените участъци, като различно е изграждането на три пешеходни надлеза. Връзките с населените места в участъка ще стават с кръстовища на две нива. Околовръстният път ще минава по мостово съоръжение, а на ниво съществуваща улица се изграждат кръгови кръстовища.
Предвидени са 4 пътни възела -при ул. “Проф. Александър Танев” за “Младост”, при ул. “Самоковско шосе”, където ще се прави връзка със Самоков, Панчарево, Кокаляне, Горубляне, при ул. “Патриарх Герман” - за Герман и Цариградско шосе, и при ул. “Стар Лозенски път”, за да се отива към Лозен и Цариградско шосе.
Магистрала "Европа" между Сливница и Драгоман готова 6 месеца предсрочно
Част от магистрала Европа - 17-километровия участък между Сливница и Драгоман, е на финалната права. Очаква се още в първите дни на ноември той да бъде въведен в експлоатация. Това означава, че осечката ще е готнова с почти 6 месеца предсрочно. Вече е пуснато двупосочното движение от 15-и до 20-и километър и от 21-и до 25-и.
Инвестицията е за 117,3 млн. лв. и е от бюджета. Изпълнител е “ГБС Инфраструктурно строителство” и по договор срокът за изпълнение е април 2021 г.
Строителните дейности по модернизацията от първокласния път започнаха през май миналата година. В участъка е изградено второ платно, а старото е реконструирано до магистрален габарит. Отсечката е с по две ленти за движение в посока и лента за аварийно спиране. В участъка има два нови пътни възела - “Сливница 1” и “Сливница 2”, които са с енергоефективно осветление, както и 11 големи съоръжения - 5 подлеза, 5 надлеза и мост над река Сливнишка при 30-и км. Предвидени са и 7 площадки за отдих и принудително спиране и 14 армонасипни стени.
70% от оборота на "Главболгарстрой" идва от частни проекти
Традиционно около 70% от оборота на най-голямото дружество в групата на “Главболгарстрой Холдинг” - “Главболгарстрой” АД, се формира от частни възложители. И през тази година компанията работи по големи проекти, сред които има и няколко наистина впечатляващи.
Единият от тях е многофункционалната сграда “Изток Плаза”. Там ще има офиси, хотел, жилища, ресторанти и подземни гаражи. Сградата е с разгърната застроена площ от внушителните 73 хил. кв. метра, от които 55,6 хил. са над земята. Жилищната част ще е 10-етажна, административната ще е 30-етажна, което я прави най-високата сграда в района. Апартаментите ще са около 200, между 60 и 150 кв. метра, но ще има и до 200 кв. м.
Друг внушителен проект, при който “Главболгарстрой” е главен изпълнител, е сградата Smart tower в София. Тя е жилищна с три сутеренни нива, партер и 24 етажа. Разгърната застроена площ ще е над 55 хил. квадрата. Основната носеща конструкция е монолитна, а стените между апартаментите в сградата са предвидени многослойни със система porotherm+. При нея тухлите са толкова гладки, че при прилепване една до друга се постига максимална плътност на зида. Външните стени са решени със система за вентилируема фасада. Работата по проекта трябва да приключи до декември 2022 г.
“Главболгарстрой” изгражда и новата сграда на посолството на Германия в София. Тя е на терена на досегашната на улица “Фредерик Жолио Кюри”. Планираните дейности са разделени на отделни етапи, така че съществуващата сграда на посолството да се използва. За “Главболгарстрой” това е трети дипломатически обект. През годините компанията е работила и по изграждането на новото посолство на САЩ в София и резиденцията на посланика на Норвегия.