Хърватската стартъп компания за електрически суперавтомобили Rimac Automobili поема Bugatti. Нейният собственик Мате Римац ще притежава контролен дял от 55% в новата компания Bugatti-Rimac, а Porsche на VW ще държи останалите 45%.

„Rimac и Bugatti са перфектният отбор. Като млада, пъргава и забързана автомобилна и технологична компания, ние се утвърдихме като пионер в индустрията в електрическите технологии. С модела Nevera ние също така доказахме, че можем да разработим и произведем изключителни хипер автомобили, които са не само бързи, но и вълнуващи и висококачествени. Bugatti, с над вековеен опит в инженерните постижения, притежава едно от най-изключителните наследства на автомобилна компания в историята", казва в официално изявление основателят и главен изпълнителен директор на Rimac Мате Римац, наричан в западната преса като Илън Мисък на Балканите.

Наскоро компанията представи модела Nevera, хиперкар, задвижван от 120-киловатчасова батерия и четири електрически мотора, за да постигне зашеметяващите 1,4 мегавата мощност, което е около 1914 конски сили. Колата може да ускори от 0 до 100 км/ч за 1,85 секунди и има максимална скорост от 460 км/ч. Очаква се хърватският автомобил Nevera да стане най-бързият спортен автомобил, място заето сега от Bugatti Chiron.

Новата автомобилна компания Bugatti-Rimac ще бъде със седалище в Загреб, като ще започне да функционира официално в края на годината. Porsche притежава 24% от Rimac, след като вече инвестира 83 млн. долара във фирмата на хърватина. Bugatti-Rimac ще произвежда два автомобила – сегашния Chiron и електрическият Nevera. Предстои разработка на съвместно разработени нови модели – хибриди и електрически суперавтомобил.

Една от предишните коли на Илън Мъск на Балканите - Rimac Concept One, е единственият хиперавтомобил в света, в който има и българско участие. Дизайнът и изработката на интериора са дело на софийското тунинг студио Vilner.

Мате Римац е роден през 1988 г. в Босна, но когато е на три години, семейството му се премества в Германия, където работи баща му. Семейство Римац се завръща в Хърватия през 2000 година. През последната година от образованието си младият Мате разработва ръкавица, която има същите команди като компютърната клавиатура. Носител е на много награди за иновациите си и когато е на 18 години, купува BMW 323i от 1984 г. Когато двигателят му се поврежда, Мате решава да го замени с електрически, затова купува части онлайн и сам си ги сглобява.

Rimac произвежда и електрически велосипеди под марката Greyp. Тази малка компания беше игнорирана до автомобилното изложение във Франкфурт през 2011 г., когато представи Rimac Concept One. Компанията прекара две години в разработването на модела и патентова 24 иновации за електрически автомобили.