През лятото асфалтовите пътища се напукват поради голямата жега, през зимата са хлъзгави заради леда. И двете явления са опасни и често водят до сериозни инциденти, а пък образуваните дупки трябва да се ремонтират. Германците смятат, че имат решение и вярват, че правилният начин е да инсталирате своеобразен климатик на пътя. Някои шосета в северноевропейските страни се отопляват, но досега никой не ги е охлаждал.
Температурата на геотермалната вода, която ще премине през инсталациите под асфалтовото покритие, не е висока, но ще помогне за охлаждане през лятото и отопление през зимата. Изпитват се обаче и други технологии.
Общо пет тестови трасета ще бъдат изградени на дължина от 55 метра всяко. Всичките ще имат различни технически изпълнения за контрол на температурата на пътя. Две ще се нагряват/охлаждат с вода, а три ще използват въздушни камери по пътя на охлаждане/нагряване (все още не се казва как точно ще работи тази система).
Ефектът на "климатика“ ще бъде тестван в продължение на три години с вградени температурни сензори. Термокамери пък ще наблюдават температурите на повърхността на асфалта.