Tesla е изправена пред съдебен процес от собственик на Model Y в Калифорния, който твърди, че километражите на компанията показват много повече от пробега, който действително са изминали колите. Според делото Tesla прави това умишлено, за да избегне покриването на ремонти по време на гаранцията и да ускори амортизацията на своите коли, за да продаде повече нови, съобщава ArsTechnica.

В делото се твърди, че Tesla не използва механични или електронни системи за измерване на разстояние. Вместо това компанията на милиардера Илон Мъск разчита на "предсказуеми алгоритми, показатели за консумация на енергия и множители на поведението на водача, които манипулират и представят погрешно действителния пробег", за измерване на пробега.

"Чрез обвързване на ограниченията на гаранцията и пробега с лизинга със завишени показания на километража, Tesla може да увеличи приходите от ремонт и да намали гаранционните си задължения. Това също може да накара потребителите да купуват разширени гаранции преждевременно.

Делото е заведено от Нюри Хинтън, който казва, че е закупил Tesla Model Y от 2020 г. през декември 2022 г. с 36 772 мили (59 179 км) на километража. Хинтън заявява, че от 14 декември 2022 г. до 6 февруари 2023 г. той е изминавал средно 55,54 мили на ден (89,38 км), но между 26 март 2023 г. и 28 юни 2023 г. това е скочило до 72,53 мили (116,73 км) на ден, точно когато моделът Y е към края на гаранцията си. Собственикът изчислява, че средният пробег е трябвало да бъде приблизително 20 мили (32,2 км) по-малко на ден поради постоянната му рутина през това време.

Освен това предишните коли на ищеца са изминали средно 6086 мили (9766 км) за шест месеца, но Model Y е изминал 13 228 мили (21 288 км) за същия период. Според потърпевшият собственик на колата пробегът, показан от одометъра на Tesla, може да бъде увеличен от 15 до 117 процента.

Ищецът отбелязва, че докато Tesla може да измерва своите превозни средства с GPS с невероятна точност, тя използва патент, който гласи, че показанията на километража не са директни измервания на изминатото разстояние, а вместо това използват "коефициент на преобразуване на миля в електричество", който динамично варира в зависимост от пътя и условията на трафика.