Пазарът на нови автомобили в Германия остава вял заради недостига на полупроводници, според ново проучване, цитирано от ДПА.
Това означава, че търговците и производителите на автомобили почти нямат основание да предлагат стимули, каза Фердинанд Дуденхьофер от германския Център за автомобилни изследвания.
"Германският автомобилен пазар страда от кризата с полупроводниците и купувачите на нови коли са принудени да понасят дълги срокове за доставка и по-високи нетни цени", добави експертът.
Отстъпките, предлагани в интернет платформите за персонализирани нови автомобили, са намалели през юли в сравнение с предходния месец, по данни на института.
Предлаганите абонаменти също бележат спад. Това е сравнително нов модел на разпространение, при който клиентите наемат колата си за няколко месеца, плюс застраховката.
Малко вероятно е ситуацията за хората, които искат да купуват нови автомобили, да се подобри през идните 9 до 12 месеца, прогнозира Дуденхьофер.
Производителите на автомобили и електроника се борят с глобален недостиг на чипове, дължащ се отчасти на скока в търсенето на компютърни технологии, след като хората започнаха да работят от вкъщи заради пандемията от COVID-19, припомня ДПА.