До 31 август клиентите могат да подадат възражение по изравнителните сметки за парно и топла вода. Съгласно наредбата за топлоснабдяването след тази дата не може да се правят преизчисления. За това предупреждават от Асоциацията на топлофикационните дружества в България (АТДБ)

От АТДБ напомнят, че потребителите, които не са осигурили достъп на топлинните счетоводители до дома, за да снемат показанията на индивидуалните уреди, е необходимо да го направят до 31 август. Тези клиенти трябва да се свържат с фирмата за дялово разпределение, която обслужва сградата и да определят допълнителна дата за отчет. От асоциацията поясняват, че дори да не е използвано отоплението и топлата вода в имота, топломерите и водомерите трябва да бъдат отчетени. В противен случай, според нормативната уредба, на клиентите ще бъде начислена енергия по максимален разход на сградата.

Потребителите могат да проверят какво имат за плащане по изравнителните сметки и какво им е приспаднато от сайта на топлофикациите или по телефона. От АТДБ разясняват, че във фактурите са отразени всички досега приспаднати и дължими суми. На отделен ред е посочена сумата, която е изчислена за прихващане от бъдещи сметки.

От асоциацията припомнят, че след приетите законодателни промени от март в Закона за енергетиката, индивидуалните разпределители, топломерите и водомерът за топла вода трябва да са снабдени с радиомодул за дистанционно отчитане. Според измененията, крайният срок за подмяна на уредите е 1 януари 2027 г. От АТДБ уточняват, че не се налага клиентите да сменят веднага уредите си. Това може да бъде направено, когато им изтече срокът или се развалят.

"Чрез дистанционните уреди клиентите получават информация в реално време и плащат само това, което са потребили. Дистанционното отчитане позволява снемане на данни от водомерите и топломерите без посещение в жилището.", обясняват от АТДБ