Предвиждат се и отстъпки за авиокомпаниите
Летищните такси на столичния аеропорт да не се увеличават пред 2022 г., предлага "СОФ Кънект". Запазване на нивата им е в подкрепа на авиоиндустрията, която продължава да изпитва затруднения поради пандемията от коронавирус. Така летище София ще остане с най-ниските летищни такси в Източна Европа и едни от най-ниските в Европа.
Ще се въвеждат и отстъпки за авиокомпаниите, което да даде повече възможности за пътниците и ще допринесе за икономическото развитие на региона, съобща концесионерът на летището.
Всички авиокомпании, които през 2022 г. достигнат поне 70% от броя на полетите, реализирани през 2019 г., ще имат право на отстъпка от такса кацане. Най-високата, която е 15%, ще бъде за тези, които достигнат или надхвърлят 90% от самолетния си трафик през 2019 г.
Другите стимули, предлагани от „СОФ Кънект“ включват 99% по-малко от таксата за кацане за междуконтиненталните полети; отстъпка от таксите за паркиране за базирани превозвачи; отстъпки от пътническите такси за трансферни пътници и други.
Запазването на ниските такси без промяна и предвидените програми за стимулиране ще доведе до значителни загуби за концесионера на столичното летище. Финансовият дефицит през 2022 г. ще надхвърли 32 млн. евро. „Нашият акционер се съгласи да покрие прогнозния дефицит за 2022 г.
Надяваме се, че ще успеем да се споразумеем с авиокомпаниите и с Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация“ за механизъм, който да позволи на „СОФ Кънект“ плавно да възстанови дългосрочно финансовия дефицит, за да се изпълни предвидения инвестиционен план за летището. Това ще балансира ефекта върху бъдещите летищни такси и няма да увеличи финансовата тежест за нашите клиенти“, обясни Хесус Кабайеро, изпълнителен директор на „СОФ Кънект“.
Летищният оператор продължава да работи усилено и за подобряване на пътническото преживяване. И на двата терминала вече работят Ковид лаборатории за тестване при излитане или кацане. Поетапно се обновяват санитарните помещения с нов иновативен дизайн и безконтактни сензори за вода и сапун, като едно от тях вече функционира на Терминал 2.
Предстои обновяване на интериора в терминалите и обособяване на нови търговски пространства, които ще предлагат по-голямо разнообразие от продукти.