Цените на компактните автомобили са се увеличили с 63 % от 2002 г., пише Automobilwoche.de.

Повечето системи за безопасност и автопомощниците за шофьора, технологиите и комфорта в наши дни се приема за даденост в един нов автомобил, дори и при малките коли. Тези екстри не съществуваха само преди броени години. Но тези функции струват пари. Това се вижда от развитието на цените през последните няколко години.

Средната продажна цена за моделите в сегмента C в Германия (компактният и най-масов клас) се е увеличила с около 63 процента от 2002 до 2020 г. През 2002 г. средно се е плащало в Германия 18 400 евро за нов VW Golf или Ford Focus, а миналата година сумата е била почти 30 000 евро.

Новите задвижващи технологии също са главни виновници за ценовия скок. Ако погледнете само цените на моделите с двигатели с вътрешно горене, увеличението в сегмента C е с около 56 %. Това показва анализът на пазара от организацията Jato Dynamics.

Това е очевидно и при Golf. Компактният модел от Волфсбург също се предлага с чисто електрическо задвижване (BEV), както и като plug-in хибрид (PHEV). И двата варианта са значително по-скъпи, но въпреки това се продават добре. Между 2002 и 2010 г. средната цена се е повишила с 22%. От 2010 до 2020 г. се е увеличила с допълнителни 37%.

Кривата на цените в по-малкия сегмент B е малко по-плоска. Средните цени на малките автомобили като VW Polo, Ford Fiesta или Opel Corsa са се повишили с около 59 % между 2002 и 2020 г. През 2002 г. един модел от този клас струваше средно 13 000 евро, а през 2020 г. бе почти 21 000 евро.