Испания е пред криза заради недостига на шофьори на камиони. Ако не се вземат спешно мерки, които да привлекат млади хора на работа, от бранша се опасяват, че през следващите 3 години вакантните места ще бъдат повече от 15 000.
Средната възраст на шофьорите на камиони в Испания е над 40 години. Много от тях са наследили професията от бащите си, но сега младите категорично отказват да работят това. Причината са ниското заплащане и условията на труд, предава БНР.
„В крайна сметка наблюдаваме силна конкуренция между транспортните компании, които си крадат шофьорите, за да могат да продължат да работя. Проблемът съществува от години, но сега е крайно изострен“, казва Хосе Мария Кихано, генерален секретар на Испанската конфедерация на товарния транспорт.
По техни данни в Европа сега са нужни 400 000 шофьори, за да покрият настоящите нужди на компаниите-работодатели, но такива все по-трудно се набират. Според самите шофьори основният проблем дори не е в заплатите, а в условията на работа, които те държат по 20 дни далеч от семейството. Затова и транспортния сектор е един от малкото, все още не са феминизирани. Едва един на всеки 6 камиони в страната се управлява от жена.