Бях много изненадан, но заварих готов проект и доста напреднала процедура по изграждане на тунела под Шипка с по една лента за движение в посока. Това заяви при представянето на екипа и приоритетите си вицепремиерът и регионален министър Гроздан Караджов.
Според него интензивността на движението в този регион е много голяма и предполага доста по-големи габарити, например поне по две ленти за движение в посока. Проектът има над 120-годишна история и на практика е единственото място освен тунелите по „Хемус“, на което се пресича Стара планина.
Проектът на всичкото отгоре е и в напреднала фаза – миналата година бе проведена обществена поръчка, спечелена от „Хидрострой“, и нещата бяха докарани до подписване на договор. Но процедурата бе стопирана от служебното правителство и бившият председател на АПИ Апостол Минчев, който предлагаше сключване на договор, бе уволнен макар и с други мотиви. По-късно изборът на изпълнител бе обжалван от класираната на второ място фирма „Трейс Груп Холд“ в КЗК, антимонополистите отхвърли жалбата, но казусът бе пренесен във ВАС и е там от около 3 месеца.
4-годишна програма за сериозни превантивни ремонти на републиканската пътна мрежа обяви Гроздан Караджов. Преди това ще има пълен одит за състоянието на всички пътища, магистраи и инженерни съоръжения по тях. Започва и процедура по узаконяване на всички неузаконени пътища и рехабилитации по тях, така че процедурите да са законни.
Другите приоритети на екипа на Караджов са развитие на ВиК сектора, изграждане на дигитална среда за строителните процеси, санирането и всичко останало, което е залегнало в коалиционното споразумение в сектора „Регионално развитие“.