100 млн. лв. за дигитализация на "Български пощи" и за предоставяне на административни услуги в техните клонове се включва в обновения план за въстановяване. Това съобщи вицепремиерът Калина Константинова пред депутати в транспортната комисия. Народните представители имаха въпроси каква е визията за "Български пощи", които преминаха от министерството на транспорта към заместник министър-председателя по ефективно управление. 

По-късно пред "24 часа" и БГНЕС Константинова каза, че проектът е за 100 млн. лв. и целта е да има цялостна дигитална система, която да обслужва писмо или пратка от влизането им в пощите докато вече са в ръцете на получателя. Ако се изработят такива системи, то с малки добавки може да се получи и връзване с онлайн магазините. Така клиентът, който купува стока от тях, освен частните доставчици, ще има възможност да избере и държавните пощи.

Дигитализацията в държавния пощенски оператор е по-малка, отколкото Европейската комисия иска и такъв проект е перфектен за плана за възстановяване, уточни Константинова.

Другата част от проекта е пощите е да бъдат доставчик на комплексни административни услуги. Ако гражданин има работа с държавата, абсолютно всичко, което търси, да може да го свърши на едно гише в пощите. Така че проектът сключва дигиталните системи и модернизация на ключови пощенски клонове, защото, за да се трансформират пощите в центрове за административно обслужване те трябва да изглеждат по един по-различен начин, да имат интернет, компютри,  обучени служители.

Пред депутатите Константинова каза, че до 2-3 месеца в някои пилотни пощенски станции ще се предлагат някои от административните услуги, но за цялостната им трансформация ще трябва година, а за някои услуги и повече време.