Цената на билетите за влаковете ще остане. Тя ще се вдигне, ако има подобрено качество

Само 12% отговаряме на стандартите за транспортна мрежа в Европа, заяви министърът на транспорта Николай Събев пред БНТ.

По-добре да инвестираме в жп транспорт и с това да станем зелени, добави той.

На въпрос дали вижда светлина в тунела за БДЖ, отговори, че вижда недоверие у хората за реформите. 

От мегаструктура правим работещо предприятие. Загубите от 2002 г. са 421 млн. лв. Управляващите не са имали за цел обновяването на тези системи. Добре са се справили в областта да продават активи, а не пазарно присъствие и развитие на инфраструктурата, за да използваме геолокацията на България.

Целта е била "Имаме добра сделка, дайте да я изпълним".

Разбира се, че ще има съкращения в администрацията. От три да стане една, най-добрите да заемат местата си, допълни министърът.

Още през май ще пуснат по-бързи линии към Бургас и Варна, ще се скъси времето за пътуване поне с един час. 

Инфраструктурата е в състояние до май да влезе в проект за скорост. Ще се фокусират усилията на НКЖИ и БДЖ. Да има ресторант, интернет, влаковете и гарите да са изключително чисти. Бих искал да запазим цената на билета, каквато е сега, добави министърът.

Ако тя се вдигне, няма да се разбере от хората. Ако се вдигне качеството, хората ще разберат защо искат да се увеличи цената.

Бюджетът е повече от щедър за нас, каза Събев. Инвестициите за жп транспорт са 677 млн. лв., а по оперативните програми и други програми за свързаност ще са над 4 милиарда лева.

Препоръчва всеки да си купи акции, но той нямало да си купи, защото ще има информация и ще е в конфликт на интереси.

Що се отнася до линията София-Скопие, той заяви: "Искахме за 14 февруари за деня на влюбените да бъде първият полет до Скопие. Ще бъдем двамата с Кирил Петков символично. Ще пристигнат с туроператори и инвеститори в туристическия бизнес, за да се договорят за изгодни туристически пакети."

Концесионерът на летище София е обещал двойно повече инвестиции през 2022 г.