Въпреки строгите международни санкции, много стари съветски и европейски превозни средства, вносни луксозни автомобили и местни имитации се движат по широките улици на Пхенян. Сред тях са седанът Volvo 144 от 1973 г., част от автопарка от 1000 коли, изпратени в Северна Корея от Швеция в средата на 70-те години на миналия век.
Тогава Северна Корея живеела от съветски пари. Постоянната помощ и растящата икономика убедили няколко шведски компании да инвестират в Северна Корея и през 1974 г. шведското правителство се съгласило да изпрати в тежки машини, както и 1000 бройки Volvo 144, които били ползвани като таксита, на тогавашна стойност от над 70 милиона долара. Година по-късно, със задълбочаването на икономическите връзки между двете страни, Швеция става и първата западна страна, която отворя посолство в Пхенян.
Икономиката на Северна Корея скоро започва да се срива и въпреки че Швеция продължава да поддържа дипломатически отношения със страната, колите никога не били платени. Към днешна дата с лихвените проценти и неустойките за доставени автомобили цената се е повишила до над 325 милиона долара. Дори и днес десетки оцелели таксита Volvo се използват в Северна Корея.