"Мета" (Meta), компанията майка на "Фейсбук" (Facebook), обяви, че е отчела печалба за първото тримесечие на годината, която надминава очакванията на анализаторите, но все пак остава по-малка спрямо същия период на 2021 г., предадоха световните агенции, цитирани от БТА.

За периода януари-март печалбата на компанията възлиза на 7,47 милиарда долара, а през първото тримесечие на миналата година бе 9,50 милиарда долара, което означава спад с 21 процента.

"Мета" регистрира на годишна основа 4-процентово увеличение на всекидневните активни потребители, които са достигнали 1,96 милиарда души.

Приходите нарастват със 7 процента - от 26,17 милиарда долара до 27,91 милиарда долара. Това е най-бавният темп на растеж от десетилетие за компанията, която обикновено отчита двуцифрени ръстове на продажбите на онлайн реклама, отбелязва Асошиейтед прес.

"През това тримесечие (първото на 2022 г.) постигнахме напредък по редица ключови приоритети за компанията и оставаме уверени в дългосрочните възможности за растеж", заяви Марк Зукърбърг, основател и главен изпълнителен директор на американския технологичен гигант, цитиран от ДПА.

"Мета" очаква общите приходи за второто тримесечие на годината да бъдат в диапазона 28-30 милиарда долара - прогноза, която отразява "продължаващите тенденции, влияещи върху растежа на приходите през първото тримесечие, включително по-слабите резултати през втората половина на януари-март 2022 г., което съвпадна с войната в Украйна", посочват от компанията.

Групата обяви и, че до края на годината ще намали разходите си. Досега общите разходи за 2022 г. се оценяваха на 90-95 милиарда долара, но се очаква те да спаднат до 87-92 милиарда долара.