Бавното производство на нови автомобили в момента продължава да вдига цените на употребяваните автомобили. ЕС иска да забрани новите бензинови и дизелови коли най-късно до 2035 г. и да ги смени с електрически. Предлагането на употребявани дизелови и бензинови превозни средства ще намалява по-бързо от търсенето. Това се отразява на цените на употребяваните автомобили, които се повишили на германския пазар с почти 25 процента само за година.
Старите коли са стрували средно 21 793 евро през март 2021 г., докато през март тази година те вече са 26 817 евро. Най-високият месечен ръст на цените е от януари 2022 г. до февруари 2022 г. (плюс 3,2 процента), следван от промяна от ноември 2021 г. до декември 2021 г. (плюс 2,9 процента).
За Focus.de, най-големият пазар на употребявани автомобили в Германия - mobile.de, избра няколко модела, при които увеличението на цените е особено голямо. Сравнението е направено между март 2021 г. и март 2022 г.
При малкия VW Polo ценовият скок е от 38 процента. Градските коли не са толкова печеливши за производителите, стават по-скъпи за производство поради строгите ограничения за емисиите на ЕС и изчезват от гамата на много компании. Тази липса на наличности и високите цени на горивата правят употребяваното VW Polo изключително привлекателно. През март 2021 г. тази малка кола е предлагана на средна цена в Германия от 10 105 евро, а в момента вече е 13 941 евро - цели 38 процента отгоре.
Любимият не само на перничани дизелов VW Golf е много търсен, но става все по-рядък. VW Golf TDI в момента е дефицитна стока, а цената му се е повишила с 31 процента само за година.