Големите търговски улици и квартали в Европа отново привличат тълпи купувачи, сочат данни на анализаторската компания "Майтрафик" (Mytraffic), цитирани от ДПА.

Булевард "Шан-з-Елизе" в Париж вече отчита 23 на сто повече клиенти от преди пандемията, докато "Курфюрстендам" в Берлин все още е на 12 процента под предпандемичните нива, пише БТА.

Между юни 2021 г. и май 2022 г. броят на купувачите по "Шан-з-Елизе" е достигнал 102 на сто спрямо година по-рано, докато "Лайдсестраат" в Амстердам регистрира увеличение с 55 процента. Клиентите по "Курфюрстендам" и лондонската "Оксфорд стрийт" се покачват с 31 на сто.

Купувачите и туристите се връщат по популярните улици по-бързо от очакваното въпреки войната в Украйна и високата инфлация. Така опасенията за бързата смърт на пазаруването на магазините за сметка на онлайн покупките постепенно отмират, смятат авторите на проучването.

Пазарът на недвижими имоти в търговските квартали се стабилизира и големите вериги отново започват да инвестират в шикозни магазини, се посочва още в изследването. То допълва, че сътрудничеството между частните инвеститори и местните власти за развитието на търговските улици и обществените пространства започва да се отплаща.