Три пъти  министър на транспорта в кабинети на Радев, за първи път - вицепремиер по икономиката

Утре Николай Събев ще предаде ключовете на министерството на транспорта на новия служебен министър, а вече и вицепремиер по икономиката Христо Алексиев.

Парадоксът е, че на 13  декември миналата година Алексиев сдаде ведомството на енергичния в кадрово отношение Събев. Утре се очаква да стане  обратното.

Христо Алексиев е трети път служебен министър на транспорта и за първи път вицепремиер в кабинетите на Радев. Това, което се помни от първия му мандат е, че за няколко дни вкара движението на влаковете в график, като спря отдаването под наем на локомотиви на частни фирми.

Новият стар служебен министър сега идва от президентството като икономически съветник на Радев. 

 Преди беше дълги години в Национална компания "Железопътни инфраструктура", като основният му фокус бяха европроектите и еврофинансирането както по оперативната програма "Транспорт", така и от Механизма за свързана Европа.  Като фактор в НКЖИ беше участвал в писането на 7-годишна инвестиционна програма за релсите и гарите, одобри я като министър. Тя предвиждаше 5 часа пътуване от София до  Варна. 

При последния си престой в старата сграда на ул. "Дякон Игнатий"  той изпрати сигнали до прокуратурата и следствието, които започнаха проверки в БДЖ. Това бе продължено и от Николай Събев. 

Любопитно е в трите му месеца като министър как ще продължи реформата на Събев в БДЖ, която предвижда сливане на трите БДЖ-та, нещо, което се приема нееднозначно в транспортния бранш.  Интересно е и какви кадрови промени ще направи в транспортните държавни компании. В предишните си пребивавания в транспорта Алексиев назначаваше нови хора. 

Това, което вероятно е след първите неща, които ще направи, е на накара  по-бързо да се драгира река Дунав. "24 часа" знае, че от Брюксел са недоволствали, че от българска страна това се бави и са търсили  дори съдействие от президентството. 

Но го чака много работа и като вицепремиер по икономиката. И най-вече проблемите с доставките на прирден газ, които са работа не само на енергийния министър.