Опияняваща комбинация от свежест и стара градска среда - така журналистът от Hospitality world, интервюирал Димитър Николов, описва своите впечатления. А кметът е “широко признат” за превръщането на една “сънлива община” в глобален туристически център с най-бързия интернет
Бургас прави първи сериозен опит да стъпи на необятния индийски пазар, рекламирайки се като туристическа дестинация чрез популярната електронна платформа Hospitality world. Чрез нея туристи от целия свят се информират за интересни места, които да включат в бъдещите си посещения.
Кметът Димитър Николов рекламира Бургас като дестинация с чудесен климат, кухня, географски дадености, любопитна история и археология, балнеология, богата културно-развлекателна програма.
Николов вижда своя град и региона като потенциална снимачна площадка на боливудски филми. Боливуд е производител №1 с годишна продукция над 2000 заглавия. Затова и кметът припомня, че Бургас вече се е наложил като любимо място за български кинопродуценти.
Черноморският град е снимачна площадка на родни филми с голям касов успех, в града са се снимали и чужди кинопродукции.
Във въведението на интервюто
Димитър Николов е определен като динамичен кмет, широко признат
за превръщане на Бургас от “сънлива община” в оживена, предлагаща на взискателните пътници и професионалисти удобства и инфраструктура от световна класа.
“Осеян с живописни плажове, Морска градина, залив с невероятна гледка, широки алеи, заведения за хранене с атмосфера и хотели и спа центрове от световна класа, той бързо се очертава като глобален туристически център, съблазняващ посетителите с опияняващата си комбинация от свежест и стара градска среда”, са впечатленията на автора, интервюирал Николов.
Кметът набляга пред индийците и на възможностите, които Бургас им предлага да разнообразят престоя си - атрактивна Морска градина и паркове, богата културна програма, много археология, музеи, галерии, артистичен дух, възможност за спа туризъм с всичките му разновидности, включително и кални бани с прочутата луга, невероятна локация с удобен транспорт за връзка по суша, море и въздух с други дестинации, близо до най-големия ни черноморски курорт Слънчев бряг.
Не пропуска да рекламира града и пред кулинарните пътешественици от Индия, които има какво да опитат в Бургас.
Според него неизследваният регион предлага изобилие от атракции за индийските пътешественици, които искат да посетят завладяваща и вълнуваща дестинация за пътуване. И е с най-бързия интернет в страната.
Неслучайно Николов повдига и темата за Боливуд.
Преди 2 години индийски продуценти проявили интерес да снимат в Бургас,
но пандемията осуетила плановете им. Сега интересът им се възродил. Затова желанието на Николов да привлече Боливуд не е пожелателно в необозримо бъдеще, а си има своята предистория.
Индийската журналистка Нийта Лал, която е автор на интервюто с кмета, не е отишла първо в кабинета му, а три дни обикаляла из града, за да се убеди, че си заслужава да бъде рекламиран като туристическа дестинация в тази престижна платформа.
Рекламирал го живеещият в САЩ известен куратор и галерист Стефан Стоянов, който представи изложбата “347 сюити” на Пикасо.
Артистичният му разказ за Бургас омаял гостенката от далечна Индия и тя решила първо да се увери с очите си, обикаляйки плажове, паркове, ресторанти, музеи и галерии, преди да запише кметът Николов.