Гърция започва активна кампания за подпомагане на своя туризъм и през предстоящата зима. Целта ѝ е да привлече европейски пенсионери и млади хора, които биха могли да работят от разстояние и да прекарат зимните месеци в страната, където разходите за отопление са пренебрежимо малки в сравнение с останалата част на Европа.

“Зимата ни е по-мека и затова разходите за енергия са по-ниски”, заяви преди дни ресорният министър на туризма на южната ни съседка Василис Кокилиас, откривайки кампанията, която е естествено продължение на инициативата “Южно Егейско море”, която е хитът това лято.

По принцип в Гърция активният сезон приключва в средата на септември, но много от най-южните острови приемат гости и през октомври и дори през ноември.

Това лято най-съществените приходи на гръцкия туризъм дойдоха от увеличението на германския пазар. До края на август броят на германските пътници на летище Eleftherios Venizelos в Атина е с 29% по-голям, отколкото през същия месец на 2019 г.

В Родос са пристигнали с 25% повече германски туристи, а в Хания на остров Крит броят им е със 78% по-висок.

През първите три седмици на август летищата на Цикладските острови, на архипелага Додеканези и около Родос и Крит отбелязаха с 16% повече пътници, отколкото в предпандемичната 2019 г. Тогава гръцката икономика е спечелила 18,2 млрд. евро от туризма, докато за тази година прогнозите са за поне 20 млрд. евро.

В рекордната за туризма 2019 г. Гърция е посетена от почти 31,3 милиона туристи и 2,6 милиона круизни пътници.

За тази година наблюдателите на пазара очакват петпроцентно увеличение на броя на посетителите в сравнение с 2019 г.