Другото лято ще има нощен влак от София до Бургас по подбалканския път
БДЖ намалява броя на директните влакове по една от най-натоварените жп линии в страната - от София до Пловдив.
От сегашните 12 на ден по направлението от столицата до втория град на страната догодина те ще станат 10. В обратната посока Пловдив - София, от сегашните 13 влака на ден те стават 11.
Това се предвижда в публикувания проект за нов график за движение на влаковете, който
ще влезе в сила от началото на 2023 г.
Сега започва неговото обществено обсъждане и железниците ще приемат до 10 октомври предложения от общини и частни лица за промени в предвиденото за догодина разписание.
В новото разписание все пак има и някои допълнителни влакове. Създава се например нов директен пътнически влак от Пловдив през Димитровград, Симеоновград и Нова Загора за Бургас.
От гара Бургас пък е планирано да пътува нов директен влак през Нова Загора и Симеоновград до Свиленград.
Промяната в маршрута от София до Кулата е в добавянето на още един международен директен влак от столицата до граничния район и
те вече стават 3 на ден
За по-добра връзка между северната и южната част на страната е предвидено удължаване на маршрута на сегашния влак между Русе и Стара Загора.
По тази линия в момента се движат 8 пътнически влака всеки ден и един от тях вече ще се движи и след Стара Загора и
ще стига до Пловдив
Българските железници предвиждат за летния сезон на 2023 г. нощни влакове от столицата към Бургас през подбалканския път поради засиления интерес към този маршрут, пише в прессъобщение на превозвача.
Нощни влакове се предвиждат и между Горна Оряховица и Бургас, като директните вагони за него ще пристигат от София, Плевен и Русе. Този маршрут е предвиден да свързва и пътниците от Видин и Враца с морето.
От дружеството преди дни обявиха началото на спешни ремонти на вагоните, които не достигат. Зам.-министърът на транспорта и съобщенията Красимир Папукчийски обяви, че проверка на БДЖ и дъщерните дружества на превозвача показала, че само тази година
били отменени над 5700 бързи и пътнически влакове
на територията на страната. Отделно от това те правят и по 17 - 30 часа средно общо закъснение за денонощие.
Дъщерното дружество “Товарни превози” пък има 23 млн. лв. несъбрани вземания. Според Папукчийски причина за всичко това било лошото управление на сключените договори.
Една от мотрисите “Дезиро” на “Сименс” била нарязана на скрап 17 години след началото на експлоатацията ѝ, при положение че средният живот на тези влакове е 30-35 г., отбеляза зам.- министърът.
От доставените миналата година нови локомотиви “Сименс”
седем са спрени от движение,
на път бил да спре и осмият. Договорът за ремонта им не е контролиран от БДЖ. След среща с представителите на “Сименс” било разпоредено на БДЖ всички нови локомотиви да бъдат в движение до края на септември.