България е в средата на таблицата с едва 2,3 зарядни станции на всеки 100 км
Зарядните станции за електромобили по пътищата на Европейския съюз не само са малко на брой, но и огромната част от тях не зареждат автомобилите достатъчно бързо, се посочва в нов доклад на Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA), цитиран от специализирания портал за електроапаратура - electrical-bulgaria.com, съобщава БТА.
ACEA объръща внимание на европейските законодатели на този двоен проблем, който заплашва да спре навлизането на електромобилите във връзка с гласуването на правилата за разгръщане на инфраструктура за зареждане с алтернативни горива от Европейския парламент.
Шест страни членки не разполагат със зарядни станции на всеки 100 км път. 17 държави имат по-малко от пет зарядни станции на всеки 100 км, а едва пет държави имат повече от 10 зарядни станции на всеки 100 км.
Налице е голяма пропаст и между страните с най-много зарядни станции на 100 км път и тези с най-малко. Така например в Нидерландия има по една зарядна станция на всеки 1,5 км път, докато в Полша, чиято територия е осем пъти по-голяма, има едва една зарядна станция на всеки 150 км. България е в средата на таблицата с едва 2,3 зарядни станции на всеки 100 км.
С най-развита зарядна инфраструктура са Нидерландия, Люксембург, Германия и Португалия, а с най-слабо развита – Литва, Гърция, Кипър, Естония, Полша и Латвия.
Скоростта на зареждане също е голям проблем на континента, посочват от ACEA, тъй като бързите зарядни станции (с мощност над 22 kW) са само малка част от общия брой. Действително едва една от седем от всички зарядни станции в ЕС са за бързо зареждане. Останалите са с мощност до 22 kW и не зареждат автомобилите с приемлива скорост.
За да се постигнат целите за намаляване на въглеродните емисии, продажбите на електромобили трябва значително да се повишат във всички страни членки на ЕС. "Ако искаме да убедим гражданите в Европа да преминат към електромобили в следващото десетилетие, зареждането на тези коли трябва да е лесно, както зареждането с гориво днес", коментира генералният директор на ACEA Сигрид де Врис. "Хората не трябва да пътуват с километри, за да намерят зарядна станция, нито пък трябва да чакат безкрайно, за да заредят колата си".