През 2022 г., по време на затруднена макроикономическа и геополитическа обстановка, ръстът в потребителското кредитиране остава стабилен, но ускорените промени в индустрията и поведението на клиентите изискват въвеждането на все повече иновации, които да отговорят на очакванията им.
Обемът на потребителското кредитиране продължава да се увеличава, показва статистика на най-голямата ритейл банка у нас – Банка ДСК. Експертите на банката наблюдават тенденция от близо 9% ръст в броя на отпуснатите кредити от началото на годината до края на м. септември спрямо същия период на миналата година. По данни към края на септември банката отпуска по един потребителски кредит на всяка минута.
Обемът на новоотпуснатите потребителски кредити също се увеличава значително и в края на третото тримесечие възлиза на повече от 1 755 млн. лв., отбелязвайки ръст от 25% спрямо година назад.
За периода, средният размер на отпуснатите потребителски кредити от Банка ДСК се покачва с 15% и достига средна сума от близо 16 820 лв. към м. септември 2022 г. ? при 14 620 лв. година по-рано.
И през 2022 потребителските кредити остават най-познатият и масов продукт в кредитирането на силно конкурентния пазар. По данни на Банка ДСК към м. септември 2022 г. банката отпуска по 1 млн. лв. потребителски кредити на всеки час, които покриват голям спектър от текущи нужди на ритейл клиентите.
Като една от най-честите причини за кандидатстване за потребителски кредит, те посочват рефинансирането, което им позволява да обединят задълженията си и да получат по-добри финансови условия за погасяване. Експертите на банката отчитат още, че планирани по-големи разходи като ремонт, покупка на автомобил или мебели и уреди за дома, също са сред са основните предпоставки за теглене на потребителски кредит.
От възможността за потребителско кредитиране се възползват хора на различна възраст – както млади и работещи, така и в по-зряла възраст. По данни на Банка ДСК, която обслужва всеки трети клиент у нас, най-често потребителски кредит теглят хора на постоянен трудов договор със средно или висше образование. Все още по-голяма част от тях предпочитат да извършат сделката в банков офис, лице в лице със служителя, но от банката наблюдават все по-засилваща се тенденция за промени в поведението и очакванията на клиентите. Те по-често търсят модерни дигитални продукти и услуги, спестяващи им ценно време и ресурси.
Безспорно кредитирането остава важна част от дигиталната трансформация на банките, а продажбата на финансови услуги чрез алтернативни канали набира все по-голяма популярност сред клиентите.
Именно за да предостави отлично клиентско преживяване и да отговори на нарастващите изисквания на потребителите, Банка ДСК предоставя възможност за кандидатстване за потребителски кредит изцяло онлайн, без такса за разглеждане и одобрение. Клиентите получават отговор в рамките на 1 работен ден след представяне на всички необходими документи, а след одобрение сумата е на разположение по сметката им, без необходимост от посещение на банков офис.
Допълнителна информация за потребителските кредити на Банка ДСК и възможността за кандидатстване онлайн можете да откриете в сайта на банката.